Google Scholar: citas
Hacia una teoría sobre las ideas científicas de los alumnos: influencia del contexto
Posada, José María de

Fecha: 1996
Resumen: The different constructive psychological theories present some difficulties in order to explain and justify the results obtained by the researches carried out within the field named pupils'conceptions. In this paper we introduce a new psycho-pedagogical model which agglutinates the main elements of the constructive theories. With that aim, the declarative knowledge is subdivided in several memories: episodic, scholastic semantic and experiential semantic. The procedural knowledge of reasoning in scholastic analysis and experiential analysis methods. We show some examples that are analyzed from our theoretic model. Later, we stress the relationship between pupils'answers and the context in which those are activated, showing the utility of the model here proposed.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Concepcions dels alumnes ; Model psicopedagògic ; Corrent constructivista ; Coneixement declaratiu ; Coneixement procedural ; Memòria semàntica ; Memòria episòdica ; Memòria experimental ; Memòria academicista
Publicado en: Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 3 (1996) p. 303-314, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21461
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v14-n3-posada
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4206


12 p, 711.3 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2007-12-18, última modificación el 2022-02-19



   Favorit i Compartir