Modos espontáneos de razonar : un análisis de su incidencia sobre el aprendizaje del conocimiento físico a nivel universitario básico
Salinas de Sandoval, Julia (Universidad Nacional de Tucumán. Instituto de Física)
Colombo de Cudmani, Leonor (Universidad Nacional de Tucumán. Instituto de Física)
Pesa de Danón, M. (Universidad Nacional de Tucumán. Instituto de Física)
Fecha: |
1996 |
Resumen: |
The acquisition of knowledge in different domains may share certain general ways of reasoning; but besides this, each specific domain may require specific ways of reasoning. In this paper we identify and we characterize four manifestations of spontaneous ways of reasoning, and we analize up to what extent they act as obstacles for a meaningful learning of scientific knowledge about simple electric circuits. Finally, we suggest some general ways in which our results may be taken into account into order to improve basic physics teaching at the universities. |
Derechos: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Lengua: |
Castellà |
Documento: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Materia: |
Fenòmens físics ;
Esquemes cognoscitivus espontanis ;
Construccions conceptuals ;
Comunitat científica ;
Raonament monoconceptual |
Publicado en: |
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 209-220, ISSN 2174-6486 |
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21450
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v14-n2-colombo-cudmani
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4227
El registro aparece en las colecciones:
Artículos >
Artículos publicados >
Enseñanza de las cienciasArtículos >
Artículos de investigación
Registro creado el 2007-12-19, última modificación el 2024-08-30