Introducción a la genética en la enseñanza secundaria y bachillerato : I. Contenidos de enseñanza y conocimientos de los alumnos
Banet Hernández, Enrique (Universidad de Murcia)
Ayuso, G. E. (I. B. Molina de Segura (Murcia))
Date: |
1995 |
Abstract: |
In this paper an analysis is made of some of the causes which can hinder the students' learning of genetics at Secondary Leve1 (12-17 years). This research study highlights the need of introducing changes in content at syllabus design level, and shows that students have a slight knowledge of heredity, although the basic tenets are very often wrong, even before they have their first contact with the subject as academic content at school. |
Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Language: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Subject: |
Herència i evolució ;
Lleis de Mendel ;
Cromosomes ;
Mitosi i meiosi ;
Segregació gènica ;
Genotip ;
Cèl·lules |
Published in: |
Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 2 (1995) p. 137-153, ISSN 2174-6486 |
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21403
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v13-n2-banet-ayuso
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4262
The record appears in these collections:
Articles >
Published articles >
Enseñanza de las cienciasArticles >
Research articles
Record created 2008-01-08, last modified 2024-05-26