Distintos tipos de constantes en física y aprendizaje significativo de la disciplina
Colombo de Cudmani, Leonor (Universidad Nacional de Tucumán (Argentina). Instituto de Física)
Salinas de Sandoval, Julia (Universidad Nacional de Tucumán (Argentina). Instituto de Física)
Pesa de Danón, M. (Universidad Nacional de Tucumán (Argentina). Instituto de Física)
Date: |
1995 |
Abstract: |
From teaching experience data, some problems referred to the learning of conceptuations of constants that appear in the relation between physical magnitudes, are delimited. Some significative problems are identified. Two general hypothesis and four derived hypothesis are formulated. In order to get more information some questionnaires are prepared. The students' answers are analysed in different groups. Some clues are identified trying to explain the observed behaviours. They are useful as a base for the proposal of teaching strategies. |
Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Language: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Subject: |
Model constructivista de l'aprenentatge ;
Constants físiques ;
Enunciats legaliformes ;
Lleis físiques ;
Relacions de proporcionalitat ;
Relaciones algebraicas simples ;
Formació epistemològica dels docents ;
Aprenentatge de la física |
Published in: |
Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 2 (1995) p. 237-248, ISSN 2174-6486 |
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21412
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v13-n2-colombo-salinas-pesa
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4271
The record appears in these collections:
Articles >
Published articles >
Enseñanza de las cienciasArticles >
Research articles
Record created 2008-01-08, last modified 2024-05-26