Fecha: |
1994 |
Resumen: |
An analysis about utility, characteristics and structure of the so called «practical demonstrations» is presented in order to introduce a dynamic element in the classroom. Although in apparent contradiction with didactic modern trends that proclaim «what students are able to do by themselves, teachers should not do "practical demonstrations" should be placed in an active methodological approach as a complement in the exposition of the contents, getting some importance concerning student passivity, lack of didactic facilities and high number of students per classroom. |
Derechos: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Lengua: |
Castellà |
Documento: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Materia: |
Universidad de Vigo ;
Professors de física ;
Demostracions pràctiques ;
Experiències de càtedra ;
Mètode científic ;
Interacció ;
Classes magistrals ;
Extrapolació de conceptes i teories físiques ;
Pràctiques de laboratori |
Publicado en: |
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 1 (1994) p. 63-65, ISSN 2174-6486 |