Modelatge càrrega de treball del pilot en la fase d'aterratge d'un A320
Martín López, Gonzalo
Piera Eroles, Miquel Àngel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Título variante: Modelización de la carga de trabajo del piloto en fase de aterrizaje de un A320
Título variante: A pilot's workload model during landing phase in A320 flightdeck
Fecha: 2020
Resumen: El present treball de fi de grau té com a objectiu demostrar la importància de la relació entre la memorització de tasques pendents d'execució i el rendiment d'un pilot en cabina durant la fase de aproximació. L'estudi es desenvolupa a partir d'un anàlisis de descomposició de tasques en accions que el pilot ha de realitzar, s'identifica els temps i recursos necessaris per la seva execució, així com la seva formalització mitjançant el formalisme FRAM (Functional Resonance Analysis Method). Addicionalment al anàlisis bibliogràfic també es realitza una fase experimental utilitzant DUAL N-BACK TEST. Els resultats obtinguts s'utilitzaran en el projecte Europeu E-Pilot coordinat des de la UAB.
Resumen: El presente trabajo de fin de grado tiene como objetivo demostrar la importancia de la relación entre la memorización de tareas pendientes de ejecución y el rendimiento del piloto en cabina durante la fase de aproximación. El estudio se desarrolla a partir de un análisis de descomposición de tareas en acciones que el piloto debe realizar, se identifica tiempos y recursos necesarios para su ejecución, así como la formalización mediante el formalismo FRAM (Functional Resonance Analysis Method). Adicionalmente al análisis bibliográfico también se realiza una fase experimental utilizando DUAL N-BACK TEST. Los resultados obtenidos se utilizarán en el proyecto Europeo E-Pilot coordinado desde la UAB.
Resumen: The aim of this end of degree project is to demonstrate the importance between the memorization of pending tasks, the execution and the performance of the pilot in the cockpit during the approach phase. The study is carried out by an analysis of decomposition of tasks into actions that the pilot must perform, identify the timings and resources for its execution, as well as the formalization by using FRAM formalism (Functional Resonance Analysis Method). In addition to the bibliographic analysis, an experimental phase is done by Dual N-Back Test. The results will be used in the European E-Pilot project that is coordinated by UAB.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà
Titulación: Grau en Gestió Aeronàutica [2501233]
Plan de estudios: Pla d' Estudis de Gestió Aeronàutica [829]
Documento: Treball final de grau ; Text
Materia: Càrrega de treball ; Aproximació ; Memòria prospectiva ; Memòria retrospectiva ; Memory item ; Anàlisis de rendiment ; Dual N-Back Test ; Modelització de tasques PF i PM ; FRAM ; Carga de Trabajo ; Aproximación ; Memoria prospectiva ; Memoria retrospectiva ; Análisis de rendimiento ; Modelización de tareas PF y PM ; Workload ; Approach ; Prospective memory ; Retrospective memory ; Performance analysis ; Task modeling PF and PM ; FRAM ( Functional Resonance Analysis Method)



144 p, 9.1 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de Fin de Grado > Escuela de Ingeniería. TFG

 Registro creado el 2020-10-06, última modificación el 2024-01-27



   Favorit i Compartir