Google Scholar: citations
La historia de la ciencia como herramienta para la enseñanza de física en secundaria : un ejemplo en calor y temperatura
Pessoa de Carvalho, A. M.
Castro, R. S.

Date: 1992
Abstract: In this work we suggest and analyze some stages of a course on heat and temperature which knowledge of the past of the ideas and the solution provided can enable a better understanding of the content. The hypothesis that guided the planning of activities was that the scientific content studied throughout its history comes closer to the cognitive universe, not only of the student, but of man himself.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Calor i temperatura ; Ensenyament de física ; Fahrenheit ; Termòmetre ; Equilibri tèrmic ; Ebullició de l'aigua
Published in: Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 3 (1992) p. 289-294, ISSN 2174-6486

Adreça original: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/39785
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v10-n3-carvalho-castro
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4628


6 p, 244.4 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2008-01-28, last modified 2022-02-19



   Favorit i Compartir