Anàlisi de la implementació A-CDM. Propostes de millora per a una millor eficiència aeroportuària
Fonseca Lozano, Clàudia
Moreno Ortiz, Romualdo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Títol variant: Análisis de la implementación A-CDM. Propuestas de mejora para una mayor eficiencia aeroportuaria
Títol variant: Analysis of the A-CDM implementation. Proposals for a better airport efficiency
Data: 2020
Resum: A causa del constant augment del trànsit aeri a Europa, els aeroports es veuen obligats a treballar amb el volum de vols a prop de la capacitat màxima que poden operar. Per aquest motiu, és necessari prendre mesures per millorar l'eficiència i la capacitat dels aeroports. Airport Collaborative Decision Making forma part del programa europeu SESAR en l'àmbit aeroportuari. A-CDM proporciona una precisa descripció en temps real de l'escala d'una aeronau al Network Manager Operation Centre d'Eurocontrol per millorar la gestió de l'espai aeri. Aquest projecte presenta la implementació A-CDM a través de l'anàlisi de les funcions de cada usuari, establint una sèrie d'avantatges i millores en la problemàtica derivada de la saturació aèria.
Resum: Debido al constante aumento del tráfico aéreo en Europa, los aeropuertos se ven obligados a trabajar con volumen de vuelos cerca a la capacidad máxima que pueden operar. Por este motivo, es necesario tomar medidas para mejorar la eficiencia y la capacidad de los aeropuertos. Airport Collaborative Decision Making forma parte del programa europeo SESAR en el ámbito aeroportuario. A-CDM proporciona una precisa descripción en tiempo real de la escala de una aeronave al Network Manager Operation Centre de Eurocontrol para mejorar la gestión del espacio aéreo. Este proyecto presenta la implementación A-CDM y mediante el análisis de las funciones de cada usuario, estableciendo una serie de ventajas y mejoras en la problemática derivada de la saturación aérea.
Resum: Due to the increasing air traffic in Europe, airports are forced to work with volumes of flights close to the maximum capacity they can operate. For this reason, it is necessary to take measures to improve the efficiency and capacity of airports. Airport Collaborative Decision Making, as part of the European program SESAR, provides an accurate real-time description of the turnaround of an aircraft to the Network Manager Operation Centre of Eurocontrol to improve airspace management. This project presents the implementation of A-CDM through the analysis of the functions of each user, establishing a series of advantages and improvements in the problems derivative from the airspace saturation.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Titulació: Màster en Gestió Aeronàutica [4313785]
Pla d'estudis: Màster en Gestió Aeronàutica [1171]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: A-CDM ; TOBT ; TSAT ; Eficiència ; Saturació ; Trànsit aeri ; Aeroport ; Eficiencia ; Saturación ; Tráfico aéreo ; Aeropuerto ; Efficiency ; Saturation ; Air traffic ; Airport



116 p, 10.8 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Escola d'Enginyeria. TFG

 Registre creat el 2020-12-07, darrera modificació el 2022-05-01



   Favorit i Compartir