Relació entre el coneixement de la identitat cultural i el sentiment de pertinença a una organització per part dels seus empleats
Morató, Jordi (Morató Bullido)
Lorite, Nicolàs, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Fecha: 2012
Descripción: 62 pag.
Resumen: Una organització és un grup de persones que es posen d'acord per assolir uns objectius determinats. En aquest sentit, la pertinença al grup sembla tenir un paper fonamental en la consecució d'aquests objectius comuns. Per poder sentir-se part del grup és important que l'individu conegui les seves regles de joc, que conformen la identitat cultural de l'organització. A partir d'entrevistes en profunditat i qüestionaris oberts, aquest estudi identifica els elements que formen part de la identitat cultural i del sentiment de pertinença. Aquesta informació ens ha servit per elaborar un model que relaciona el sentiment de pertinença amb el coneixement i la percepció de la identitat cultural i amb la percepció del lideratge per part dels treballadors d'una organització. En aquest model, la identitat cultural ve definida pels elements que conformen l'estratègia de l'organització (missió, visió, valors, polítiques i objectius estratègics), per la congruència entre identitat comunicada i identitat percebuda, per aspectes ètics, per la diferenciació amb la resta, i pel lideratge, la reputació la confiança. Per altra part, el sentiment de pertinença es defineix a partir de la satisfacció, el compromís comú, la identificació i la fidelització.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Plan de estudios: Màster Universitari en Planificació Estratègica en Publicitat i Relacions Públiques [1273]
Documento: Treball de fi de postgrau
Materia: Relacions públiques ; Organització ; Empreses ; Identitat col·lectiva



62 p, 354.6 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de investigación y proyectos de final de carrera > Ciencias de la Comunicación. TFM

 Registro creado el 2021-02-15, última modificación el 2023-02-05



   Favorit i Compartir