The Use of Linguistic Knowledge in Sentiment Analysis Tools
Ruiz Martínez, Natalia
Fernández-Montraveta, Ana, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Date: 2021
Description: 26 pag.
Abstract: In recent decades, business companies have drawn their attention to sentiment analysis. It is an automatic process in which natural language processing (NLP) techniques and biometrics are used to identify and extract opinions from Internet texts. Many useful tools help these companies figure out the satisfaction of customers with a product or a brand. They interpret and sort out emotions within text data using text analysis techniques, making these companies improve by implementing the necessary changes. This work aims to provide a proper background for sentiment analysis and analyse these tools considering the linguistic knowledge they require, see how they work, and propose any relevant improvements, if possible.
Abstract: En les últimes dècades, les empreses han dirigit la seva atenció a l'anàlisi dels sentiments. És un procés automàtic en el qual, mitjançant el processament natural de la llengua juntament amb tècniques i biomètriques, s'identifiquen opinions de textos d'Internet. Diferents eines identifiquen el nivell de satisfacció dels seus clients en referència a un producte o marca. Aquestes interpreten i classifiquen les emocions a través de tècniques d'anàlisi de textos, millorant així les empreses mitjançant la implementació de canvis. Aquest treball pretén proporcionar coneixements bàsics de l'anàlisi de sentiments i analitzar aquestes eines considerant el coneixement lingüístic que requereixen, veure com funcionen i proporcionar millores rellevants.
Abstract: En las últimas décadas, las empresas han dirigido su atención al análisis de los sentimientos. Es un proceso automático en el cual, mediante el procesamiento natural de la lengua juntamente con técnicas y biométricas, se identifican opiniones de textos de Internet. Diferentes herramientas identifican el nivel de satisfacción de sus clientes en referencia a un producto o marca. Éstas interpretan y clasifican las emociones a través de técnicas de análisis de textos, mejorando así las empresas mediante la implementación de cambios. Este trabajo pretende proporcionar conocimientos básicos del análisis de sentimientos y analizar estas herramientas considerando el conocimiento lingüístico que requieren, ver cómo funcionan y proporcionar mejoras relevantes.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Anglès
Studies: Estudis anglesos [2500245] ; Estudis anglesos [2504212]
Study plan: Grau en Estudis Anglesos [801]
Document: Treball final de grau ; Text
Subject: Sentiment Analysis ; Linguistics ; Customers' feedback ; Tools ; Business



27 p, 449.2 KB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > Faculty of Philosophy and Letters. TFG

 Record created 2021-04-12, last modified 2023-07-01



   Favorit i Compartir