The Effectiveness of Providing EFL Students with Language Support as a Scaffolding Resource when Writing a Text
Cufí Pericot, Miquel
Dooly Owenby, Melinda, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Fecha: 2021
Descripción: 68 pag.
Resumen: The purpose of this study is to prove the usefulness of providing 4th ESO EFL students with language support when writing a text, as a scaffolding resource. This writing support consists of explicit instruction and examples of structures and connectors to organise their composition, so as to facilitate the task of writing in English. The research, undertaken in a high school in Sant Boi de Llobregat (Barcelona), combines content analysis and conversation analysis. Following data collection, the study analyses and compares first students' written productions; then their comments during the writing process and finally their answers to the in-class interviews, concerning their impressions towards the language support and the adjustments they would make. Basing the analysis on language-related episodes (LREs), the results show that the effectiveness of the language support section depends on each student needs, preferences and learning barriers. It can be concluded that scaffolding must be adapted to each student, by the teacher or by themselves.
Resumen: El objetivo de este estudio es demostrar la eficacia de proporcionar un apoyo lingüístico para escribir un texto, como recurso de andamiaje (scaffolding), a alumnado estudiante de inglés como lengua extranjera de 4º de ESO. Este apoyo lingüístico consiste en instrucción explícita y ejemplos de estructuras y conectores para organizar sus redacciones, con el objetivo de facilitar la tarea de escribir en inglés. La investigación, llevada a cabo en un instituto de Sant Boi de Llobregat (Barcelona), combina análisis de contenidos y análisis de conversaciones. Después de la recogida de datos, el estudio analiza y compara primero las producciones escritas del alumnado; después sus comentarios durante el proceso de escritura y finalmente sus respuestas a las entrevistas realizadas en clase, sobre las impresiones acerca del apoyo lingüístico y las modificaciones que harían al mismo. Basando el análisis en los episodios relacionados con el lenguaje, los resultados muestran que la eficacia del apoyo lingüístico depende de las necesidades, preferencias y barreras de aprendizaje de cada estudiante. Como conclusión, es necesario que el profesorado o el mismo alumnado adapte el andamiaje a cada estudiante.
Resumen: L'objectiu d'aquest estudi és demostrar l'eficàcia de proporcionar un suport lingüístic per tal d'escriure un text, com a recurs d'andamiatge (scaffolding), a alumnat estudiant d'anglès com a llengua estrangera de 4t d'ESO. Aquest suport lingüístic consisteix en instrucció explícita i exemples d'estructures i connectors per organitzar les seves redaccions, amb l'objectiu de facilitar la tasca d'escriure en anglès. La recerca, portada a terme en un institut de Sant Boi de Llobregat (Barcelona), combina anàlisi de continguts i anàlisi de converses. Després de la recollida de dades, l'estudi analitza i compara primer les produccions escrites de l'alumnat; després els seus comentaris durant el procés d'escriptura i finalment les seves respostes a les entrevistes fetes a classe, sobre les impressions respecte el suport lingüístic i les modificacions que hi farien. Basant l'anàlisi en els episodis relacionats amb el llenguatge, els resultats mostren que l'eficàcia del suport lingüístic depèn de les necessitats, preferència i barreres d'aprenentatge de cada estudiant. Com a conclusió, cal que el professorat o l'alumnat mateix adapti l'andamiatge a cada estudiant.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Anglès
Titulación: Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [4310486] ; Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [4314496]
Colección: Facultat de Ciències de l'Educació. Màster universitari en formació de professorat d'educació secundària obligatòria
Plan de estudios: Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [939] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [942]
Documento: Treball de fi de postgrau
Materia: Language support ; Scaffolding resource ; LRE ; EFL context ; Second language writing ; Writing process ; Apoyo lingüístico ; Recurso de andamiaje ; Episodio relacionado con el lenguaje ; Contexto de inglés como lengua extranjera ; Escribir en segunda lengua ; Proceso de escritura ; Suport lingüístic ; Recurs d'andamiatge ; Episodi relacionat amb el llenguatge ; Context d'anglès com a llengua estrangera ; Escriure en segona llengua ; Procés d'escriptura



68 p, 606.4 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de investigación y proyectos de final de carrera > Ciencias de la Educación. TFM

 Registro creado el 2021-07-05, última modificación el 2022-11-23



   Favorit i Compartir