Bewitched, Bothered and Bewildered : The Representation of Children in Victorian Ghost Stories
Garrido Jiménez, Àitor
Sánchez Campos, Noelia, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística

Fecha: 2021
Descripción: 49 pag.
Resumen: Drawing on cultural notions of childhood representation, ghost stories present children in multiple ways to intensify the horror effect on the reader. Identifying tensions and contradictions in how childhood was literarily represented, this paper discusses the role of children in ten Victorian ghost stories. Because children were paradoxically seen as charming and vulnerable, as well as indecipherable and mischievous, their representation oscillates between that of victims to spectres and that of threatening entities. Their appearance questions who embodies the real horror and tackles parental anxieties while exposing some issues which adult characters were either unaware of or dared not admit.
Resumen: Inspirant-se en la representació cultural de la infància, les històries de fantasmes presenten els infants de múltiples maneres per tal d'intensificar el terror de la lectura. Partint de les contradiccions que conformaven la representació literària dels infants, aquest treball analitza el rol d'aquests en deu històries de fantasmes victorianes. Paradoxalment vistos com a persones encantadores i vulnerables alhora que indesxifrables i entremaliades, el seu paper oscil·la entre ser víctimes d'espectres i entitats amenaçadores. La seva aparició qüestiona qui constitueix l'autèntic horror i assenyala les preocupacions de ser pares, evidenciant també aspectes que els adults ignoraven o no gosaven admetre.
Resumen: Inspirándose en la representación cultural de la infancia, las historias de fantasmas presentan los niños de múltiples formas para intensificar el terror de la lectura. Partiendo de las contradicciones que conformaban la representación literaria de los niños, este trabajo analiza el papel de éstos en diez historias de fantasmas victorianas. Paradoxalmente vistos como personas encantadoras y vulnerables a la vez que indescifrables y traviesas, oscilan entre ser víctimas de espectros y entidades amenazadoras. Su aparición cuestiona quién constituye el auténtico horror y señala las preocupaciones de ser padre, evidenciando también aspectos que los adultos ignoraban o no querían admitir.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Anglès
Titulación: Estudis anglesos [2500245] ; Estudis anglesos [2504212]
Plan de estudios: Grau en Estudis Anglesos [1482] ; Grau en Estudis Anglesos [801]
Documento: Treball final de grau ; Text
Materia: Victorian Literature ; Ghost stories ; Children ; Spectrality ; Gothic ; Popular Fiction ; Literatura Victoriana ; Històries de fantasmes ; Infants ; Espectralitat ; Gènere Gòtic ; Ficció Popular ; Historias de fantasmas ; Niños ; Espectralidad ; Género Gótico ; Ficción Popular



50 p, 489.7 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de Fin de Grado > Facultad de Filosofía y Letras. TFG

 Registro creado el 2021-09-08, última modificación el 2023-07-01



   Favorit i Compartir