Teacher collaboration in Adult Language Schools in Catalonia : Teachers' perceptions and beliefs
Díaz Rodríguez, Carolina
Escobar Urmeneta, Cristina, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2021
Descripció: 36 pag.
Resum: This paper conducts a study that explores the beliefs and perceptions on collaboration that the languages teachers that work at Adult Language Schools (EOI) in Catalonia may have. The research is focused on a specific school in a working-class neighborhood near Barcelona, in Baix Llobregat region. The main aims are: on the one hand, to know teachers' opinions regarding their collaboration with peers; and, on the other hand, to get to know how they think this kind of collaboration impacts their results and their students' results, both positively and negatively. In order to do so, different research questions are proposed on the paper. Moreover, different literature on teacher collaboration, teacher cognition and teachers' thoughts on collaboration was reviewed in order to know more about the issue. And, finally, the specific data to answer these questions were collected at the school through the internship period of the Master's Degree in Secondary Education using two channels, which were questionnaires and personal interviews with some of the teachers.
Resum: Aquest projecte explora les creences i percepcions sobre la col·laboració que poden tenir els professors de llengües que treballen a les escoles oficials d'idiomes (EOI) a Catalunya. La recerca se centra en una escola específica que es troba en un barri treballador prop de Barcelona, a la comarca del Baix Llobregat. Els objectius principals d'aquesta recerca són: d'una banda, aconseguir conèixer les opinions que tenen els professors sobre la seva col·laboració amb els seus companys; i, de l'altra, saber com pensen que aquest tipus de col·laboració influeix els propis resultats i els dels seus alumnes (positivament o negativa). Per a dur a terme aquest estudi i per tal de conèixer més sobre el tema, es plantegen diferents preguntes de recerca i, més a més, es presenten alguns articles sobre col·laboració entre professors, cognició i percepcions dels professors sobre el treball conjunt. Finalment, la informació específica per a respondre les preguntes va ser recollida durant el període de pràctiques a l'escola del Màster en Formació del Professorat de Secundària, a través de dos canals: uns qüestionaris i una entrevista personal amb alguns dels professors de l'escola.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Titulació: Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [4310486] ; Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [4314496]
Pla d'estudis: Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [931] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [932] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [933] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [934] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [935] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [936] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [937] ; Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [939] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [940] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [941] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [942] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1141] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1216] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1217] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1218]
Document: Treball de fi de postgrau
Matèria: Collaboration ; Languages teachers ; Benefits and drawbacks ; Perceptions and beliefs ; Adult Language School (EOI) ; Col·laboració ; Professors de llengües ; Avantatges i inconvenients ; Percepcions i creences ; Escola Oficial d'Idiomes (EOI)



36 p, 520.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències de l'Educació, TFM

 Registre creat el 2021-09-17, darrera modificació el 2022-11-23



   Favorit i Compartir