Secondary School Students' Perspectives on Self-assessment in the EFL Classroom : 'Learning to Learn' Competence in Context
Castro Pineda, Cristina
Dooly Owenby, Melinda, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2021
Descripció: 43 pag.
Resum: In a globalised society going through constant changes, future students should be able to adapt to face unexpected challenges and carry out professional tasks they have not been prepared for. This is what the European Commission understands as the competence of learning to learn (LTL; see Sala, Punie, Garkov & Cabrera Giraldez, 2020). Studies have made connections between self-assessment and learning to learn (Andrade, 2019). At an educational level, self-assessment offers a context in which this competence can be developed since it provides data collection opportunities to reflect on one's performance. However, there is still little research on how high school students perceive self-assessment. Thus, this paper aims to analyse the students' viewpoints on three self-assessment situations: the negotiation of assessment criteria, a checklist, and a self-assessment grid. Moreover, this dissertation explores students' arguments concerning the cognitive dimension of the LTL competence. Therefore, this study employs a qualitative approach with a survey questionnaire using close-ended questions and two focus group interviews. The results revealed that students consider the three self-assessment tools useful in terms of critical reflection and support to manage information effectively. Finally, students referred to aspects of the cognitive dimension of the LTL competence such as communication skills, digital technologies and the management of information.
Resum: En una societat globalitzada que experimenta canvis constants, l'alumnat del futur hauria de saber enfrontar-se a reptes inesperats i desenvolupar tasques professionals per les quals encara no ha estat preparat. Això és el que la Comissió Europea entén per competència d'aprendre a aprendre (AaA) (veure Sala, Punie, Garkov & Cabrera Giraldez, 2020). Hi ha estudis que han connectat l'autoavaluació amb la competència d'aprendre a aprendre (Andrade, 2019). A l'àmbit de l'educació, l'autoavaluació ofereix un context per desenvolupar aquesta competència, ja que proporciona oportunitats per recollir dades i reflexionar sobre el rendiment individual. Malgrat això, no hi ha suficient recerca sobre com l'alumnat de secundària percep l'autoavaluació. És per això que el present treball té com a objectiu analitzar el punt de vista de l'alumnat sobre tres situacions d'autoavaluació: la negociació dels criteris d'avaluació, una llista de control i un full d'autoavaluació. A més, aquesta tesi explora les argumentacions de l'alumnat en relació amb la dimensió cognitiva de la competència d'AaA. Per això, el present estudi utilitza un enfocament qualitatiu amb un qüestionari amb preguntes tancades i dos grups de discussió. Els resultats mostren que l'alumnat considera útils totes tres eines d'autoavaluació en termes de reflexió crítica i suport per gestionar la informació de forma efectiva. Finalment, l'alumnat va referir-se a aspectes de la dimensió cognitiva de la competència d'AaA com ara les habilitats comunicatives, les tecnologies digitals i la gestió d'informació.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Titulació: Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [4310486]
Pla d'estudis: Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
Document: Treball de fi de postgrau
Matèria: Learning to learn ; Cognitive dimension ; Self-assessment ; Negotiation of assessment criteria ; Checklist ; Self-assessment grid ; Aprendre a aprendre ; Dimensió cognitiva ; Autoavaluació ; Negociació de criteris d'avaluació ; Llista de control ; Full d'autoavaluació



43 p, 1.1 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències de l'Educació, TFM

 Registre creat el 2021-09-17, darrera modificació el 2023-01-21



   Favorit i Compartir