Scopus: 1 citas, Google Scholar: citas
Through the screens : interaction for learning in virtual environments
Ladaga, Silvia Andrea Cristian (Universidad Nacional de La Plata)

Título variante: Traspassar les pantalles : la interacció per l'aprenentatge en entorns virtuals
Título variante: Traspasar las pantallas : la interacción para el aprendizaje en entornos virtuales
Título variante: Passer par les écrans : l'interaction pour l'apprentissage dans des environnements virtuels
Fecha: 2021
Resumen: The digital technologies mediation, supose particular forms of knowledge construction which claim deep explorations, especially the interaction between actants and their ways of learning on virtual platforms. This article presents the results of an investigation situated at the crossroads between Education, Communication and Visual Design, carried out from a qualitative analysis of interpretive position. Starting from a case study based on virtual ethnography, the research is based on in-depth interviews, from which successively organized data were obtained from the emerging categories of the research itself (uses, skills, preferences and relationships). The conclusions suggest the need for a system of its own for on line education -that exceeds comparisons-, in which the assemblages disclosed here were considered and particular resources proposed that promote the participants learning.
Resumen: La mediació de tecnologies digitals suposa formes particulars de construcció del saber que reclamen exploracions profundes, en especial la interacció entre actants i els seus modes d'aprendre en plataformes virtuals. Aquest article presenta els resultats d'una investigació situada en l'encreuament entre Educació, Comunicació i Disseny Visual, realitzada des d'una anàlisi qualitativa de posició interpretativa. A partir d'un estudi de casos basat en etnografia virtual, la investigació es fonamenta en entrevistes en profunditat, de les quals es van obtenir dades organitzades successivament a partir de les categories emergents de la mateixa investigació (usos, habilitats, preferències i relacions). Les conclusions suggereixen la necessitat d'un sistema propi per l'educació en línia -que excedeixi les comparacions-, en el qual es considerin els agenciaments aquí revelats i es proposin recursos particulars que procurin l'aprenentatge dels participants.
Resumen: La mediación de tecnologías digitales supone formas particulares de construcción del saber que reclaman exploraciones profundas, en especial la interacción entre actantes y sus modos de aprender en plataformas virtuales. Este artículo presenta los resultados de una investigación situada en el cruce entre Educación, Comunicación y Diseño Visual, realizada desde un análisis cualitativo de posición interpretativa. A partir de un estudio de casos basado en etnografía virtual, la investigación se fundamenta en entrevistas en profundidad, de las cuales se obtuvieron datos organizados sucesivamente a partir de las categorías emergentes de la propia investigación (usos, habilidades, preferencias y relaciones). Las conclusiones sugieren la necesidad de un sistema propio para la educación en línea -que exceda las comparaciones-, en el que se consideren los agenciamientos aquí revelados y se propongan recursos particulares que procuren el aprendizaje de los participantes.
Resumen: La médiation des technologies numériques suppose des formes particulières de construction du savoir qui demandent des explorations profondes, en particulier l'interaction entre les actants et leurs modes d'apprentissage sur des plateformes virtuelles. Cet article présente les résultats d'une recherche située au carrefour de l'éducation, de la communication et du design visuel, réalisée à partir d'une analyse qualitative de la position interprétative. Basée sur une étude de cas fondée sur l'ethnographie virtuelle, la recherche s'appuie sur des entretiens approfondis, dont les données ont été organisées successivement à partir des catégories émergentes de la recherche elle-même (usages, habiletés, préférences et relations). Les conclusions suggèrent la nécessité d'un système propre à l'éducation en ligne, qui dépasse les comparaisons, qui prenne en compte les agencements ici révélées et propose des ressources particulières pour l'apprentissage des participants.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Distance education ; Education ; Educommunication ; Learning managers ; Educació a distància ; Educació ; Educomunicació ; Gestors d'aprenentatge ; Educación a distancia ; Educación ; Educomunicación ; Gestores de aprendizaje ; Enseignement à distance ; Edu-communication ; Gestionnaires d'apprentissage
Publicado en: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 3 (2021) , p. e971 (Articles) , ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v14-n3-ladaga
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/394725
DOI: 10.5565/rev/jtl3.971


20 p, 833.1 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2021-12-16, última modificación el 2022-10-18



   Favorit i Compartir