Google Scholar: citations
Pensar, fer i entendre ciència a través de l'error
Soler Garcia, Jordi (Universitat de Barcelona. Departament de Biologia Evolutiva, Ecologia i Ciències Ambientals)

Additional title: Thinking, doing and understanding science from errors
Additional title: Pensar, hacer y entender ciencia a través del error
Date: 2022
Abstract: El procés de construcció del coneixement científic és complex, dinàmic i col·lectiu a partir de l'argumentació basada en evidències, on l'error hi té un paper fonamental. La identificació d'errors i la reflexió al voltant d'aquest element són pràctiques científiques habituals, i sovint actuen com a motor d'aprenentatge, fent que les recerques avancin. Tanmateix, la ciència escolar sovint encara fomenta una visió de la ciència massa simple, linear i centrada en el producte final, on l'error no hi té cabuda. En aquest article es descriuen algunes experiències d'aula basades en un enfocament indagatiu on l'error s'aprofita per a desenvolupar la competència científica de l'alumnat.
Abstract: The process of construction of scientific knowledge is complex, dynamic, collective and built on evidence-based argumentation, in which error plays a fundamental role. The identification of errors and the subsequent reflection are common scientific practices, and often act as a learning engine, moving research fordward. However, school science often continues to foster a vision of science that is too simple, linear and focused on the final product, where there is no room for error. This article describes some classroom experiences based on an inquiry approach in which error is used to develop students' scientific competence.
Abstract: El proceso de construcción del conocimiento científico es complejo, dinámico y colectivo a partir de la argumentación basada en evidencias, donde el error tiene un papel fundamental. La identificación de errores y la reflexión alrededor de este elemento son prácticas científicas habituales, y a menudo actúan como motor de aprendizaje, haciendo que las investigaciones avancen. Sin embargo, la ciencia escolar a menudo todavía fundamenta una visión de la ciencia demasiado simple, linear y centrada en el producto final, donde no cabe el error. En este artículo se describen algunas experiencias de aula basadas en un enfoque indagativo donde el error se aprovecha para desarrollar la competencia científica del alumnado.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Error ; Indagació ; ECBI ; IBM ; Pràctiques investigadores ; Competència científica ; Inquiry ; IBSE ; Research practices ; Scientific competence ; Indagación ; Prácticas investigadoras ; Competencia científica
Published in: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 43 (2022) , p. 48-59 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències) , ISSN 1699-6712

Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n43-soler
DOI: 10.5565/rev/ciencies.452


12 p, 321.9 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Ciències
Articles > Research articles

 Record created 2022-02-03, last modified 2022-03-19



   Favorit i Compartir