Pràcticum I [102022]
García Gracia, Maribel
Pallarés Mercader, Rosa Maria
Sanjuan González, Carme
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Practicum I
Títol variant: Prácticum I
Data: 2022-23
Resum: Les pràctiques de primer tenen per objectiu fonamental que els i les estudiants, en grup, prenguin un primer contacte com a futurs/es professionals amb un centre escolar i facin una observació de caràcter global de tres aspectes fonamentals: l'entorn social en que s'ubica l'escola, l'anàlisi de la gestió i organització del centre i les dinàmiques d'aula. Objectius generals: 1 Objectius generals: 1. Analitzar la relació entre l'entorn social i l'escolar i les relacions socials que es donen en el si de l'escola, amb una especial atenció a les relacions de gènere. 2. Aplicar la perspectiva sociològica a l'anàlisi de la realitat educativa i dels diferents contextos socials. 3. Comprendre les funcions socials de la institució escolar i els efectes dels canvis (socials, culturals, demogràfics, etc. ) sobre l'educació i l'escola. 4. Identificar els factors de desigualtat social (segons origen social, d'ètnia i de gènere) i els seus efectes sobre l'educació i el rendiment escolar. 5. Identificar els elements que configuren un centre educatiu i la seva interrelació. 6. Comprendre les relacions sistèmiques entre els diferents plantejaments institucionals de centre i la dinàmica escolar. 7. Comprendre l'estructura organitzativa de l'escola. 8. Analitzar els principals òrgans de govern, participació i suport dels centres educatius. 9. Analitzar els condicionants espaials, temporals i materials que influeixen en l'activitat educativa i la seva gestió. 10. Comprendre la importància de les relacions en el si de la comunitat educativa per assegurar la convivència i assolir els objectius de l'organització escolar. Objectius instrumentals: 1. Instrumentar eines per a l'observació sistemàtica de la realitat escolar i social. 2. Recollir i elaborar dades de fonts primàries (entrevistes, diari d'observació. . . ) i secundàries (estadístiques, anàlisi de documents. . . ) així com saber interpretar-les en relació als coneixements teòrics apresos a d'altres assignatures vinculades a la matèria. 3. Comunicar formalment els resultats obtinguts del procés d'anàlisi de la realitat social i escola.
Resum: The fundamental goal of Pràcicum 1 is that the students, as a group, take a first contact as future professional with a school and make a global observation of three basics aspects: the social setting,i the management and school organization and the classroom interactions. General objectives: 1. To analyze the relationships between the social and school context and the social relations within the school, with special attention to gender differences. 2. To apply the sociological perspectivei to the analysis of the educational reality and the different social 1 2. To apply the sociological perspectivei to the analysis of the educational reality and the different social contexts. 3. Understand the social functions of the school and the effects of changes (social, cultural, demographic, etc. ) on education and the school. 4. To identify the factors of social inequality (according to social origin, ethnicity and gender) and their effects on education and school performance. 5. Identify the elements that make up an educational school and their interrelation. 6. To understand the systemic relations between the different institutional approaches of the school and the school dynamics. 7. Understand the organizational structure of the school. 8. Analyze the main organs of governance, participation and support of schools. 9. To analyse the spatial, temporal and material conditions that influence educational activity and its management. 10. Understand the importance of relationships within the educational community to ensure peaceful coexistence and achieve the goals of the school organization. Instrumental objectives: 1. To implement tools for the systematic observation of school and social reality. 2. To collect and elaborate data from primary sources (interviews, observation diary. . . ) and secondary sources (statistics, analysis of documents. . . ) as well as to know how to interpret them in relation to the theoretical knowledge learned in other subjects related to the subject. 3. To communicate formallythe results obtained from the process of analysis of social reality and school.
Resum: Las prácticas de primer tienen por objetivo fundamental que los y las estudiantes, en grupo, tomen un primer contacto, como futuros/as profesionales, con un centro escolar y hagan una observación de carácter global de tres aspectos fundamentales: el entorno social de la escuela, una aproximación rigurosa y sistemática a la observación y análisis a la realidad educativa y organizativa un centro escolar y a las dinámicas de aula. 1 Objetivos generales: 1. Analizar la relación entre el entorno social y escolar y las relaciones sociales que se dan en el seno de la escuela, con una especial atención a las relaciones de género. 2. Aplicar la perspectiva sociológica al análisis de la realidad educativa y los diferentes contextos sociales. 3. Comprender las funciones sociales de la institución escolar y los efectos de los cambios (sociales, culturales, demográficos, etc. ) en la educación y la escuela. 4. Identificar los factores de desigualdad social (según origen social, de etnia y de género) y sus efectos sobre la educación y el rendimiento escolar. 5. Identificar los elementos que configuran un centro educativo y su interrelación. 6. Comprender las relaciones sistémicas entre los diferentes planteamientos institucionales de centro y la dinámica escolar. 7. Comprender la estructura organizativa de la escuela. 8. Analizar los principales órganos de gobierno, participación y apoyo de los centros educativos. 9. Analizar los condicionantes espaciales,temporales y materiales que influyen en la actividad educativa y su gestión. 10. Comprender la importancia de las relaciones en el seno de la comunidad educativa para asegurar la convivencia y alcanzar los objetivos de la organización escolar. Objetivos instrumentales: 1. Instrumentar herramientas para la observación sistemática de la realidad escolar y social. 2. Recoger y elaborar datos de fuentes primarias (entrevistas, diario de observación . . . ) y secundarias (estadísticas, análisis de documentos . . . ) así como saber interpretarlas en relación a los conocimientos teóricos aprendidos a otras asignaturas vinculadas a la materia. 3. Comunicar formalmente los resultados obtenidos del proceso de análisis de la realidad social y escuela.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Educació Infantil [2500797]
Pla d'estudis: Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283] ; Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363] ; Grau en Educació Infantil [847]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 143.4 KB

Anglès
7 p, 117.3 KB

Castellà
7 p, 119.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2022-07-08, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir