The Acquisition of the wh-movement Parameter by Chinese Learners of English
Zheng Yang, Jie
Llinàs i Grau, Mireia, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística

Publicació: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Descripció: 38 pag.
Resum: Adopting the generative approach as its framework, this paper aims to explore the Full Transfer/Full Access model by investigating the acquisition of the wh-movement parameter by Chinese learners of English. The results suggested that Chinese learners of English could reset the wh-movement parameter setting at an early stage. Furthermore, we could observe L1 transfer in the process, although this phenomenon is more often found in learners' initial state. Regarding the acquisition of different wh-items, the data indicated that the object questions were more challenging for learners to acquire possibly due to the interpretability factor.
Resum: Adoptando el método generativo como marco de trabajo, este artículo pretende explorar el modelo de Transferencia Total/Acceso Total investigando la adquisición del parámetro wh-movement por parte de los estudiantes chinos de inglés. Los resultados sugieren que dichos estudiantes pueden reajustar la configuración del parámetro wh-movement en una etapa temprana. Además, pudimos observar la transferencia de L1 en el proceso, aunque este fenómeno se encuentra más a menudo en la edad temprana de los alumnos. En lo que respecta a la adquisición de diferentes elementos de wh-, los datos indicaron que las preguntas de objeto eran más difíciles de adquirir para los alumnos, posiblemente debido al factor de interpretabilidad.
Resum: Adoptant el mètode generatiu com a marc de treball, aquest article pretén explorar el model de Transferència Total/Accés Total investigant l'adquisició del paràmetre wh-movement per part dels estudiants xinesos d'anglès. Els resultats suggereixen que aquests estudiants poden ajustar la configuració del paràmetre wh-movement en una etapa primerenca. A més, podem observar la transferència de L1 al procés, encara que aquest fenomen es troba més freqüentment a l'edat primerenca dels alumnes. Pel que fa a l'adquisició de diferents elements de wh-, les dades van indicar que les preguntes d'objecte eren més difícils d'adquirir per als alumnes possiblement degut al factor d'interpretabilitat.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Titulació: Estudis anglesos [2504212]
Pla d'estudis: Grau en Estudis Anglesos [1482]
Document: Treball final de grau
Matèria: SLA ; L1 transfer ; UG access ; Interlanguage ; Wh-movement ; Parameter resetting ; Adquisición de Segundas Lenguas ; L1 transferencia ; UG acceso ; Interlenguaje ; Movimiento Qu- ; Adquisició d'una segona lengua ; L1 Interferència ; UG accés ; Interllengua ; Moviment Qu-



39 p, 848.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Filosofia i Lletres. TFG

 Registre creat el 2022-07-27, darrera modificació el 2023-07-01



   Favorit i Compartir