Estudio y análisis de los cambios en líneas de BUS de la AMB del Baix Llobregat Sud
López López, Toni
Illa Montserrat, Daniel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Additional title: Estudi i anàlisi dels canvis en línies de BUS de la AMB del Baix Llobregat Sud
Additional title: Study and analysis of changes in bus lines in the AMB of Baix Llobregat Sud
Date: 2022
Abstract: En aquest document, s'analitzen els canvis que hi ha hagut en diverses de les línies de BUS del Baix Llobregat de Barcelona, amb l'objectiu d'analitzar si hi ha hagut algun impacte socioeconòmic en l'oferta que ofereixen aquests nous recorreguts. En bastantes ciutats de l'estat, encara no estan molt implantades les targetes de mobilitat personal, que podrien oferir dades molt depurades dels itineraris que segueixen diàriament els usuaris de transport públic, i amb aquestes dades realitzar estudis d'oferta i demanda. Al no tenir aquest tipus d'informació disponible, no es pot estudiar a partir de les dades personalitzades, però es pot analitzar l'oferta utilitzant dades alfanumèriques i geoespacials que ofereixen diferents fonts com el Cadastre, INE, IDESCAT i dades d'enquestes socioeconòmiques realitzades per encàrrec de de l'administració d'Àrea Metropolitana de Barcelona. També, es poden utilitzar els estudis d'aforament dels autobusos, realitzats també per encàrrec de la per la pròpia AMB, per a comprendre les característiques d'ús de les línies estudiades. Amb la creació de mapes temàtics GIS, juntament amb taules i gràfiques, creuant diferents variables de dades geogràfiques, socioeconòmics i d'aforament dels busos, s'ha intentat comprendre la funcionalitat que tenen les línies de BUS, a quin perfil de població arriben, quins serveis cobreixen principalment, i quins trajectes i horaris són més utilitzats.
Abstract: En este documento, se analizamos los cambios que ha habido en varias de las líneas de BUS del Baix Llobregat de Barcelona, con el objetivo de analizar si ha habido algún impacto socioeconómico en la oferta que ofrecen estos nuevos recorridos. En bastantes ciudades del estado, aún no están muy implantadas las tarjetas de movilidad personal, que podrían ofrecer datos muy depurados de los itinerarios que siguen a diario los usuarios de transporte público, y con estos datos realizar estudios de oferta y demanda. Al no tener este tipo de información disponible, no se puede estudiar a partir de los datos personalizados, pero se puede analizar la oferta utilizando datos alfanuméricos y geoespaciales que ofrecen diferentes fuentes como el Catastro, INE, IDESCAT y datos de encuestas socioeconómicas realizadas por encargo de de la administración de Área Metropolitana de Barcelona (en adelante AMB (Área Metropolitana de Barcelona). También, se pueden utilizar los estudios de aforo de los autobuses, realizados también por encargo de la por la propia AMB, para comprender las características de uso de las líneas estudiadas. Con la creación de mapas temáticos GIS, junto con tablas y gráficas, cruzando diferentes variables de datos geográficos, socioeconómicos y de aforo de los buses, se ha intentado comprender la funcionalidad que tienen las líneas de BUS, a qué perfil de población llegan, qué servicios cubren principalmente, y qué trayectos y horarios son más utilizados.
Abstract: In this document, we analyze the changes that have occurred in several of the BUS lines in the Baix Llobregat of Barcelona, with the aim of analyzing whether there has been any socio-economic impact on the supply offered by these new routes. In many cities of the state, personal mobility cards are not widely implemented, which could provide very refined data on the routes followed daily by users of public transport, and with these data to carry out studies of supply and demand. Translated with www. DeepL. com/Translator (free version)As this type of information is not available, it is not possible to study demand, but supply can be analyzed using alphanumeric and geospatial data provided by different sources such as the Cadastre, INE, IDESCAT and data from socioeconomic surveys conducted on request of the administration of the Metropolitan Area of Barcelona (hereinafter AMB). Also, bus capacity studies, also ordered by the AMB, can be used to understand the characteristics of use of the lines studied. With the creation of GIS thematic maps, together with tables and graphs, crossing different variables of geographic, socioeconomic and bus capacity data, we have tried to understand the functionality of the BUS lines, which population profile they reach, which services they mainly cover, and which routes and schedules are most used.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Studies: Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [2503743]
Study plan: Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]
Document: Treball final de grau ; Text
Subject: Barcelona ; Baix Llobregat ; Cadastre ; INE ; IDESCAT ; AMB ; BUS ; GIS ; Socioeconòmic ; Aforament ; Oferta ; Parcel·la ; Bé immoble ; Catastro ; Socioeconómico ; Aforo ; Parcela ; Bien inmueble ; Socioeconomic ; Capacity ; Offer ; Plot ; Real estate



16 p, 1.9 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > School of Engineering. TFG

 Record created 2022-10-10, last modified 2022-10-15



   Favorit i Compartir