Dragon Quest : El Precursor Olvidado. Origen transmedia del primer JRPG y el borrado de su aroma cultural fuera de Japón
Caravaca Caparrós, Adrián
Grau, Tomás, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació

Título variante: Dragon Quest : El Precursor Oblidat. Origen transmedia del primer JRPG i l'eliminació del seu aroma cultural fora del Japó
Título variante: The Forgotten Precursor. Transmedia origin of the first JRPG and the erasure of its cultural odor outside Japan
Fecha: 2021
Resumen: Aquest treball pren com a objecte d'estudi el videojoc japonès Dragon Quest (Enix, 1986) i el seu procés d'adaptació al mercat estatunidenc. Per entendre les decisions preses per modificar l'apartat estètic original del producte per part dels agents de distribució es contextualitzarà l'origen de Dragon Quest a la indústria del videojoc japonès, en el gènere dels videojocs de rol i en com encaixa dins de l'ecosistema de consum dels productes culturals japonesos. Un cop presentat el producte i l'entorn local en què es consumeix s'analitzarà quins elements van modificar la seva figura per tal de disminuir-ne l'aroma cultural. Posteriorment, després d'analitzar l'impacte de Dragon Quest al Japó i als Estats Units, s'investigarà per què fora del Japó gaudeix de menys popularitat que una altra franquícia de videojocs japoneses del mateix gènere anomenada Final Fantasy (Square, Square Enix, 1987-).
Resumen: Este trabajo de investigación toma como objeto de estudio el videojuego japonés Dragon Quest (Enix, 1986) y su proceso de adaptación para el mercado norteamericano. Para entender las decisiones tomadas para modificar el apartado estético original del producto por parte de los agentes de distribución se contextualizará el origen de Dragon Quest en la industria del videojuego japonés, en el género de los videojuegos de rol y en cómo encaja dentro del ecosistema de consumo de productos culturales japoneses. Una vez introducido el producto y el entorno local en el que se consume se analizará qué elementos se modificaron en su figura con tal de disminuir su aroma cultural. Posteriormente, tras analizar el impacto de Dragon Quest en Japón y en Estados Unidos, se investigará por qué fuera de Japón goza de menor popularidad que otra franquicia de videojuegos japoneses del mismo género llamada Final Fantasy (Square, Square Enix, 1987-).
Resumen: This research takes as its object of study the Japanese videogame Dragon Quest (Enix, 1986) and its adaptation process to the US market. To understand the decisions made by the distribution agents in order to modify the original art style of the product, the origin of Dragon Quest in the Japanese videogame industry, and its role in the role-playing videogame genre will be contextualized, as well as the way it fits in the consumption system of Japanese cultural products. After that, the elements that were modified in its figure in order to erase its cultural odor will be analyzed. Subsequently, after analyzing the impact of Dragon Quest in Japan and in the United States, research will be focused on why it is less popular than another Japanese videogame franchise, that belongs to the same genre, which is called Final Fantasy (Square, Square Enix, 1987-).
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà
Titulación: Estudis Globals d'Àsia Oriental [4317118]
Plan de estudios: Màster en Estudis Globals d'Àsia Oriental [1452]
Documento: Treball de fi de postgrau ; Text
Materia: Dragon Quest ; Final Fantasy ; JRPG ; Transfiguració ; Recepció ; Media Mix ; Geemu ; Japonesitat ; Transfiguración ; Recepción ; Japonesidad ; Transfiguration ; Reception ; Japaneseness



102 p, 8.4 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de investigación y proyectos de final de carrera > Traducción e Interpretación. TFM

 Registro creado el 2022-10-10, última modificación el 2022-10-20



   Favorit i Compartir