Scopus: 0 citations, Google Scholar: citations
Rescrituras escénicas de la Divina Comedia en clave argentina
López, Liliana (Universidad Nacional de las Artes)

Additional title: Reescriptures escèniques de la Divine Comèdia en clau argentina
Additional title: Scenic rewritings of the Divine Comedy in an Argentine key
Additional title: Réécritures scéniques de la Divine Comédie en clé argentine
Additional title: Riscritture sceniche della Divina Commedia in chiave argentina
Date: 2022
Abstract: En este trabajo se analizan tres apropiaciones de la Commedia en las que se observan diversos procedimientos de la reescritura teatral. Como forma canónica de la intertextualidad, la reescritura puede operarse bajo la forma más sutil de la alusión, la cita, la condensación, o bien, la organización estructural. Las obras seleccionadas -que incluyen estas posibilidades- son Una pasión sudamericana (1989) de Ricardo Monti, Lo que me costó el amor de Laura (1998) de Alejandro Dolina y La Divina Comedia, de F a B (2022) de Andrés Gerszenzon.
Abstract: En aquest treball s'analitzen tres apropiacions de la Commedia on s'observen diversos procediments de la reescriptura teatral. Com a forma canònica de la intertextualitat, la reescriptura es pot operar sota la forma més subtil de l'al·lusió, la cita, la condensació, o bé l'organització estructural. Les obres seleccionades -que inclouen aquestes possibilitats- són Una pasión sud-americana (1989) de Ricardo Monti, Lo que me costó el amor de Laura (1998) d'Alejandro Dolina i La Divina Comèdia, de F a B (2022) d'Andrés Gerszenzon.
Abstract: In this work three appropriations of the Commedia are analyzed in which different procedures of theatrical rewriting are observed. As a canonical form of intertextuality, rewriting can take place in the most subtle form of allusion, citation, condensation, or structural organization. The selected works -which include these possibilities- are Una pasión sudamericana (1989) by Ricardo Monti, Lo que me costó el amor de Laura (1998) by Alejandro Dolina and La Divina Comedia, de F a B (2022) by Andrés Gerszenzon.
Abstract: Dans cet article, trois appropriations de la Commedia sont analysées dans lesquelles sont observées diverses procédures de réécriture théâtrale. En tant que forme canonique d'intertextualité, la réécriture peut s'opérer sous la forme la plus subtile d'allusion, de citation, de condensation, voire d'organisation structurelle. Les œuvres sélectionnées -qui incluent ces possibilités- sont Une passion sud-américaine (1989) de Ricardo Monti, Ce qui m'a coûté l'amour de Laura (1998) d'Alejandro Dolina et La Divine Comédie, de F en B (2022) d'Andrés Gerszenzon.
Abstract: In questo contributo vengono analizzate tre appropriazioni della Commedia in cui si osservano diversi procedimenti di riscrittura teatrale. In quanto forma canonica di intertestualità, la riscrittura può operare nella forma più sottile di allusione, citazione, condensazione o persino organizzazione strutturale. Le opere selezionate -che includono queste possibilità- sono Una pasión latinoamericana (1989) di Ricardo Monti, Lo que me cuesta el amor de Laura (1998) di Alejandro Dolina e La divina Comedia, de F a B (2022) di Andrés Gerszenzon.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Theater rewritings ; Dramaturgy ; Opera ; Intertextuality ; Commedia ; Reescrituras teatrales ; Dramaturgia ; Ópera ; Intertextualidad ; Réécritures théâtrales ; Dramaturgie ; Opéra ; Intertextualité ; Reescriptures teatrals ; Dramatúrgia ; Òpera ; Intertextualitat ; Riscritture teatrali ; Drammaturgia ; Intertestualità
Published in: Dante e l'Arte, Vol. 9 (2022) , p. 115-128 (Monogràfic) , ISSN 2385-5355

Adreça original: https://revistes.uab.cat/dea/article/view/v9-lopez
DOI: 10.5565/rev/dea.169


14 p, 115.8 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Dante e L'Arte
Articles > Research articles

 Record created 2022-12-23, last modified 2023-10-29



   Favorit i Compartir