Scopus: 1 citas, Google Scholar: citas
Teaching and learning how to make informed health choices : Protocol for a context analysis in Spanish primary schools
Martínez García, Laura (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau)
Samsó Jofra, Laura (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau)
Alonso-Coello, Pablo (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau)
Ansuategi, Eukene (Osakidetza)
Asso, Laia (Agència de Salut Pública de Catalunya)
Ballesteros Silva, Mónica Patricia (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau)
Canelo Aybar, Carlos Gilberto (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau)
Casino, Gonzalo (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau)
Gallego Iborra, Ana (Andalusian Health Service)
Niño de Guzmán, Ena Pery (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau)
Requeijo, Carolina (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau)
Roqué i Figuls, Marta (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau)
Salas-Gama, Karla (Hospital Universitari Vall d'Hebron)
Ubeda-Carrillo, Mar (Osakidetza)
Urreta-Barallobre, Iratxe (Osakidetza)
Rosenbaum, Sarah (Centre for Informed Health Choices. Norwegian Institute of Public Health)

Fecha: 2021
Resumen: Introduction The Informed Health Choices (IHC) project developed learning resources to teach primary school children (10 to 12-year-olds) to assess treatment claims and make informed health choices. The aim of our study is to explore the educational context for teaching and learning critical thinking about health in Spanish primary schools. Methods During the 2020-2021 school year, we will conduct 1) a systematic assessment of educational documents and resources, and 2) semi-structured interviews with key education and health stakeholders. In the systematic assessment of educational documents and resources, we will include state and autonomous communities' curriculums, school educational projects, and commonly used textbooks and other health teaching materials. In the semi-structured interviews, we will involve education and health policy makers, developers of learning resources, developers of health promotion and educational interventions, head teachers, teachers, families, and paediatric primary care providers. We will design and pilot a data extraction form and a semi-structured interview guide to collect the data. We will perform a quantitative and a qualitative analysis of the data to explore how critical thinking about health is being taught and learned in Spanish primary schools. Conclusion We will identify opportunities for and barriers to teaching and learning critical thinking about health in Spanish primary schools. We will formulate recommendations-for both practice and research purposes-on how to use, adapt (if needed), and implement the IHC resources in this context.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Children's health ; Critical thinking ; Evidence-based medicine ; Health education ; Health promotion ; Public health
Publicado en: F1000Research, Vol. 10 (2021) , p. 312, ISSN 2046-1402

DOI: 10.12688/f1000research.51961.2
PMID: 34631019


20 p, 1.2 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias de la salud y biociencias > Institut de Recerca Sant Pau
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2023-01-02, última modificación el 2023-11-30



   Favorit i Compartir