Google Scholar: citations,
En memòria de Laurence Viennot : Què vam aprendre d'ella en didàctica de la física?
López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)

Additional title: In Memory of Laurence Viennot : What did we learn from her in Physics Education?
Additional title: En memoria de Laurence Viennot : ¿Qué aprendimos de ella en didáctica de la física?
Date: 2023
Abstract: Laurence Viennot ha estat una investigora francesa pionera en la didàctica de la física, que ha tingut una gran influència al camp de la recerca en ensenyament de la física al nostre país. Arrel de la trista noticia de la seva mort el passat estiu, hem volgut fer un petit resum de les seves principals contribucions al camp de l'ensenyament i l'aprenentatge de la fisica. Concretament, destaquem tres idees clau que ens va deixar: (1) la contradicció entre el raonament de la física i el raonament espontani, (2) la crítica als rituals d'ensenyament poc eficaços, i (3) el paper de la comprensió de la física en el pensament crític.
Abstract: Laurence Viennot was a pioneering french researcher in physics education, who had a great influence in the reserach on teaching and learning physics in our country. Since the sad news of her passing away last summer, we wanted to make a short summary of her main contributions to the field of physics' education. Specifically, we highlight three key ideas that she left us: (1) the contradiction between reasoning in physics and the spontaneous reasoning, (2) the criticism of ineffective teaching rituals, and (3) the role of physics' understanding in teacher and students' critical thinking.
Abstract: Laurence Viennot ha sido una investigadora francesa pionera en didáctica de la física, que ha tenido una gran influencia en el campo de la investigación de la enseñanza de la física en nuestro país. A raíz de la triste noticia de su muerte el verano pasado, hemos querido hacer un pequeño resumen de sus principales contribuciones en el campo de la enseñanza y el aprendizaje de la física. Concretamente, destacamos tres ideas clave que nos dejó: (1) la contradicción entre el razonamiento de la física y el razonamiento espontaneo, (2) la crítica a los rituales de enseñanza poco eficaces, y (3) el papel de la comprensión de la física en el pensamiento crítico.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Raonaments ; Models ; Pensament crític ; Didàctica de la física ; Reasoning ; Critical thinking ; Physics education ; Razonamientos ; Modelos ; Pensamiento critico ; Didáctica de la física
Published in: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 45 (2023) , p. 86-92 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències) , ISSN 1699-6712

Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n45-lopezsimo
DOI: 10.5565/rev/ciencies.479


7 p, 162.6 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Ciències
Articles > Research articles

 Record created 2023-02-01, last modified 2023-11-14



   Favorit i Compartir