Anàlisi dels recursos per la construcció d'una escola coeducativa. Estudi de cas d'un centre públic Análisis de los recursos para la construcción de una escuela coeducativa. Estudio de caso de un centro público
Mateu Segura, Helena
Foradada Villar, Mireia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Corbella Molina, Laura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Analysis of resources for the construction of a co-educational school. Case study of a public center
Publicación: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Resumen: Aquesta recerca revisa el desplegament de recursos per la coeducació en l'etapa Primària d'un centre públic de l'Alt Penedès. La coeducació com a principi d'una educació per a la Justícia Global es configura com una necessitat per fer front a les marcades desigualtats socials. La construcció d'escoles coeducatives urgeix en una societat que oprimeix des de tots els eixos de la interseccionalitat. L'Administració Pública promou iniciatives pel foment de pràctiques coeducatives i dota als centres amb alguns recursos específics, però, si el focus es posa en un context més concret, es pot analitzar un desplegament de recursos per la coeducació més ampli i divers. La formació de professorat, el treball en xarxa i l'execució de mesures concretes i contextualitzades són tres factors clau en l'ús de la resta de recursos, però que necessiten persones compromeses i amb actituds crítiques i de transformació per tal de desenvolupar centres realment coeducatius.
Resumen: Esta investigación revisa el despliegue de recursos para la coeducación en la etapa Primaria de un centro público del Alt Penedès. La coeducación como principio de una educación para la Justicia Global se configura como una necesidad para hacer frente a las marcadas desigualdades sociales. La construcción de escuelas coeducativas urge en una sociedad que oprime desde todos los ejes de la interseccionalidad. La Administración Pública promueve iniciativas para el fomento de prácticas coeducativas y dota a los centros con algunos recursos específicos, pero, si el foco se pone en un contexto más concreto, se puede analizar un despliegue de recursos por la coeducación más amplio y diverso. La formación de profesorado, el trabajo en red y la ejecución de medidas concretas y contextualizadas son tres factores clave en el uso del resto de recursos, pero que necesitan personas comprometidas y con actitudes críticas y de transformación para desarrollar centros realmente coeducativos.
Resumen: This study examines the allocation of resources for co-educational activities in an Alt Penedès public school's elementary curriculum. Co-education as a principle of education for Global Justice is configured as a necessity for addressing pronounced social inequities. In a repressive, intersectional society, coeducational schools must be built immediately. The Public Administration encourages co-educational initiatives and provides centres some specific resources. However, if the focus is set in a particular context, a wider and more diverse deployment of resources for co-education might be examined. Teacher training, networking and the implementation of concrete and contextualized measures are three key factors in the use of the rest of the resources. The development of co-educational centres requires committed individuals with critical and transformative attitudes.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Català
Titulación: Pedagogia [2500261]
Plan de estudios: Grau en Pedagogia [1211]
Documento: Treball final de grau ; Text
Materia: Coeducació ; Recursos ; Pràctiques coeducatives ; Democràcia ; Consciència crítica ; Coeducación ; Prácticas coeducativas ; Democracia ; Conciencia crítica ; Co-education ; Resources ; Co-educational practices ; Democracy ; Critical awareness



71 p, 1.4 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de Fin de Grado > Facultad de Ciencias de la Educación. TFG

 Registro creado el 2023-03-07, última modificación el 2023-03-11



   Favorit i Compartir