Recursos didácticos para la enseñanza de la ortografía en la Educación Secundaria Obligatoria
Fadel Abakhti, Ikram el
Aguilar, Lourdes, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Date: 2023
Description: 38 pag.
Abstract: "Repetitiva", "Difícil", "Aburrida", "Pesada" y "Estresante" son algunos de los adjetivos que han utilizado los estudiantes de tercero de la Educación Secundaria Obligatoria, del Instituto Aiguaviva, para describir la enseñanza de la ortografía. Resulta cada vez más complicado concienciar a nuestros alumnos sobre la importancia de escribir correctamente. Vivimos en una sociedad que progresivamente normaliza algunos de los graves errores ortográficos, por tanto, la enseñanza de la ortografía es uno de los grandes retos a los que se enfrentan los profesores de secundaria. En el siguiente trabajo se propondrán diferentes metodologías para mejorar su ortografía. Cabe destacar que se pondrá el foco de atención sobre todo en las consonantes "b" y "v", dado que son dos letras que no presentan ninguna diferencia en la pronunciación, por ello, las pueden confundir a la hora de escribir.
Abstract: "Repetitiva", "Difícil", "Avorrida", "Pesada" i "Estressant" són alguns dels adjectius que han utilitzat els estudiants de tercer de l'Educació Secundària Obligatòria, de l'Institut Aiguaviva, per descriure l'ensenyament de l'ortografia. Resulta cada cop més complicat conscienciar els nostres alumnes sobre la importància d'escriure correctament. Vivim en una societat que normalitza alguns dels greus errors ortogràfics, per tant, l'ensenyament de l'ortografia és un dels grans reptes pels professors de secundària. En el següent treball es proposaran diferents metodologies per millorar la seva ortografia. Cal destacar que s'enfocarà l'estudi sobretot a les consonants "b" i "v", atès que són dues lletres que no presenten cap diferència en la pronunciació y per això les poden confondre a l'hora d'escriure.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Studies: Llengua i literatura espanyoles [2504211] ; Llengua i Literatura Espanyoles [2500248]
Study plan: Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [1481]
Document: Treball final de grau
Subject: Educación ; Motivación ; Reflexión metalingüística y retos ; Educació ; Motivació ; Reflexió metalingüística i reptes



39 p, 1.2 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > Faculty of Philosophy and Letters. TFG

 Record created 2023-07-07, last modified 2023-07-30



   Favorit i Compartir