Consumer responsibility for sustainable consumption and the preference for local brands
Canal Simón, Berta
Rialp Criado, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa

Títol variant: La responsabilitat del consumidor per un consum sostenible i la preferència per les marques locals
Títol variant: La responsabilidad del consumidor por un consumo sostenible y la preferencia por las marcas locales
Data: 2023
Resum: Aquest treball té com a objectiu determinar l'impacte de la responsabilitat del consumidor per un consum sostenible dels joves en la probabilitat de compra de marques locals considerant l'experiència, la imatge i la qualitat de les marques locals com a mediadors i el paper de l'etnocentrisme com a antecedent de la qualitat i de la probabilitat de comprar marques locals. S'implementa un disseny quantitatiu recollint dades mitjançant una enquesta a habitants de la província de Barcelona de 18 a 25 anys. Les dades s'estudien utilitzant anàlisis multivariants, entre les quals hi ha la regressió logística, el model de ruta de mínims quadrats parcials i l'anàlisi multigrup. La responsabilitat del consumidor per un consum sostenible té una influència positiva en la probabilitat de compra de les marques locals tant directament com indirectament a través de l'experiència i la imatge de les marques locals. L'impacte de la qualitat de les marques locals està mediat a través de la imatge i no hi ha evidència sobre el paper de l'etnocentrisme. Aquest article enriqueix la literatura sobre marques locals i amplia la comprensió de la responsabilitat del consumidor per un consum sostenible com a constructe que contribueix a la supervivència de les marques locals davant l'amenaça de les marques globals.
Resum: Este trabajo tiene como objetivo determinar el impacto de la responsabilidad del consumidor por un consumo sostenible de los jóvenes en la probabilidad de compra de marcas locales considerando la experiencia, la imagen y la calidad de las marcas locales como mediadores y el papel del etnocentrismo como antecedente de la calidad y de la probabilidad de comprar marcas locales. Se implementa un diseño cuantitativo recolectando datos a través de una encuesta a habitantes de la provincia de Barcelona de 18 a 25 años. Los datos se estudian utilizando análisis multivariados, entre los cuales se encuentran la regresión logística, el modelo de ruta de mínimos cuadrados parciales y el análisis multigrupo. La responsabilidad del consumidor por un consumo sostenible tiene una influencia positiva en la probabilidad de compra de las marcas locales tanto directa como indirectamente a través de la experiencia y la imagen de las marcas locales. El impacto de la calidad de las marcas locales está mediado a través de la imagen y no hay evidencia sobre el papel del etnocentrismo. Este artículo enriquece la literatura sobre marcas locales y amplía la comprensión de la responsabilidad del consumidor por un consumo sostenible como un constructo que contribuye a la supervivencia de las marcas locales frente a la amenaza de las marcas globales.
Resum: This paper aims to determine the impact of consumer responsibility for sustainable consumption of young people on local brand purchase likelihood considering the experience, the image, and the quality of local brands as mediators and the role of ethnocentrism as antecedent of the quality and local brand purchase likelihood. A quantitative design is implemented collecting data through a survey from inhabitants of the province of Barcelona from 18 to 25 years old. Data is approached using multivariate analyses among which are logistic regression, partial least squares path modeling, and multigroup analysis. Consumer responsibility for sustainable consumption has a positive influence on local brand purchase likelihood both directly and indirectly through the experience and image of local brands. The impact of the quality of local brands is mediated through image and there is no evidence about the role of ethnocentrism. This paper enriches the local brand literature and broadens the understanding of consumer responsibility for sustainable consumption as a contributing construct in the survival of local brands in front of the global brands' threat.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Titulació: Grau en Administració i Direcció d'Empreses i Grau en Dret [2501572]
Pla d'estudis: Pla d'Estudis d' Administració i Direcció d'Empreses [1417]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Responsabilitat del consumidor per un consum sostenible ; Etnocentrisme ; Experiència de marca local ; Imatge de marca local ; Qualitat de marca local ; Probabilitat de compra de marca local ; Responsabilidad del consumidor por un consumo sostenible ; Etnocentrismo ; Experiencia de marca local ; Imagen de marca local ; Calidad de marca local ; Probabilidad de compra de marca local ; Consumer responsibility for sustainable consumption ; Ethnocentrism ; Local brand experience ; Local brand image ; Local brand quality ; Local brand purchase likelihood



1.2 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat d’Economia i Empresa. TFG

 Registre creat el 2023-10-02, darrera modificació el 2023-10-21



   Favorit i Compartir