Google Scholar: citations
Trazando caminos educativos : el legado de Jordi en la transformación de la enseñanza de las ciencias en Chile
Moraga Toledo, Sylvia (Universidad de Playa Ancha (Valparaíso, Xile))
Otárola Benavides, Fabianna (Universidad de Playa Ancha (Valparaíso, Xile))
Soto Martínez, Jessica
Astudillo Leiva, Pía

Additional title: Traçant camins educatius : el llegat del Jordi en la transformació de l'ensenyament de les ciències a Xile
Additional title: Charting educational paths : Jordi's Legacy in pedagogical Innovation and commitment to the advancement of knowledge in Chile
Date: 2024
Abstract: La reforma educativa chilena de 2015 enfatizó el desarrollo de habilidades y procesos de investigación científica en los programas de Ciencias Naturales a través de la aplicación de metodologías activas como la indagación científica. La influencia de personas como Jordi en este cambio se destaca por su capacidad para transferir sus experiencias a docentes para romper con estructuras tradicionales de planificación de clases. Con el objetivo de reflejar esta influencia, diferentes académicas e investigadoras chilenas resaltan la capacidad de Jordi para comunicar conceptos complejos de forma accesible y abogar por la construcción activa del conocimiento, y valoran sus investigaciones que entregan metodologías para llevar a cabo las clases de ciencias que sean significativas y que desarrollen habilidades del siglo XXI como la resolución de problemas y el trabajo en equipo. Su impacto perdurará en nuestras prácticas pedagógicas y en el desarrollo de nuevas generaciones de ciudadanos y profesionales de la educación.
Abstract: La reforma educativa xilena del 2015 emfatitza el desenvolupament d'habilitats i processos de recerca científica als programes de Ciències Naturals. A través de l'aplicació de metodologies actives com la indagació científica a l'ensenyament de les ciències en països llatinoamericans. La influència d'experts, com ara Jordi, es destaca per la seva capacitat per transferir les seves experiències a docents per trencar amb estructures tradicionals de planificació de classes. Acadèmiques i investigadores xilenes ressalten la capacitat de Jordi per comunicar conceptes complexos de forma accessible i advocar per la construcció activa del coneixement. Valorant les investigacions que lliuren metodologies per dur a terme les classes de ciències que siguin significatives i que desenvolupin habilitats del segle XXI com a resolució de problemes i treball en equip. El seu impacte perdurarà a les nostres pràctiques pedagògiques i al desenvolupament de noves generacions de ciutadans i professionals de l'educació.
Abstract: The Chilean educational reform of 2015 emphasizes the development of scientific research skills and processes in Natural Sciences programs. Through the application of active methodologies such as scientific inquiry in science teaching in Latin American countries. The influence of experts, like Jordi, stands out for their ability to transfer their experiences to teachers to break traditional lesson planning structures. Chilean researchers highlight Jordi's ability to communicate complex concepts in an accessible way and advocate for the active construction of knowledge. Valuing their research that provides new methodologies to carry out science classes that are motivating and that develop 21st century skills such as problem solving and teamwork. Its impact will endure in our pedagogical practices and in the development of new generations of citizens and educational professionals.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Enfocaments innovadors ; Construcció d'aprenentatge ; Ensenyament bassat en el context ; Connexió entre teoria i pràctica ; Enfoques innovadores ; Constucción del aprendizaje ; Enseñanza basada en el contexto ; Conexión entre teoría y práctica ; Innovative approaches ; Construction of learning ; Context-based teaching ; Connection between theory and practice
Published in: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 69-73 (Articles) , ISSN 1699-6712

Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n47-moraga-otarola-soto
DOI: 10.5565/rev/ciencies.508


Castellà
5 p, 134.1 KB

Català
5 p, 150.6 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Ciències
Articles > Research articles

 Record created 2024-02-26, last modified 2024-03-24



   Favorit i Compartir