Algunas consideraciones sobre la infografía digital
Valero Sancho, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona)

Títol variant: Algunes consideracions sobre la infografia digital
Data: 2010
Resum: Esta lección muestra las dificultades de comunicación que tienen los medios digitales para consolidarse, al tiempo que permite suponer que la infografía digital es una de las armas más atractivas de captar la atención e interpretar los contenidos. La infografía digital es uno de los recursos que más éxitos pueden dar al ciberperiodismo contando argumentos e historias o, sencillamente, como una manera óptima de presentar informaciones, documentos e incluso medios, pues es una forma muy apropiada de presentar relatos a personas que tienen poco tiempo o ganas de leer. Con estas nuevas formas multimediáticas se constituyendo en uno de los productos estrella de algunas webs comerciales y no tardará en formar parte del paisaje general de información institucional al ciudadano. Es un producto complejo y caro de elaborar hoy día, pero cada vez cuenta con más recursos automáticos, que permiten regalarle al medio y al infógrafo tiempos para pensar en el periodismo y en nuevas presentaciones cada vez más espectaculares y provechosas.
Resum: Aquesta lliçó mostra les dificultats de comunicació que tenen els mitjans digitals per consolidar-se, alhora que permet suposar que la infografia digital és una de les armes més atractives de captar l'atenció i interpretar els continguts. La infografia digital és un dels recursos que més èxits poden donar al ciberperiodisme comptant arguments i històries o, senzillament, com una manera òptima de presentar informacions, documents i fins i tot mitjans, ja que és una forma molt apropiada de presentar relats a persones que tenen poc temps o ganes de llegir. Amb aquestes noves formes multimediàtiques es constituint en un dels productes estrella d'algunes webs comercials i no trigarà a formar part del paisatge de biblioteconomia institucional al ciutadà. És un producte complex i car d'elaborar avui dia, però cada vegada compta amb més recursos automàtics, que permeten regalar al medi i al infògrafs temps per pensar en el periodisme i en noves presentacions cada vegada més espectaculars i profitoses.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà i català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Lecciones del Portal de la Comunicación, (1 Maig 2010) , ISSN 2014-0576



11 p, 843.4 KB

Català
11 p, 843.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB)
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2024-03-13, darrera modificació el 2024-05-04



   Favorit i Compartir