The teaching portfolio at Universitat Autònoma de Barcelona : a tool to enhance teaching quality and effectiveness of professors?
Suárez Ojeda, María Eugenia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental)
Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Galán-Mañas, Anabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)

Data: 2016
Resum: Could be the teaching portfolio (TP) a real strategy to improve the quality in our classes and in the learning process and assessment of our students? In this work, we have analysed the contents of several TP developed under the FDES program organized by IDES at UAB. Moreover, once teaching portfolios were reviewed, the real impact on teaching practice was assessed through an Internet-based survey. As a conclusion, we can say that implementation of TP in our context needs institutional support.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Teaching portfolio ; Teaching quality assessment ; Institutional support
Publicat a: Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016) , ISSN 2385-6203

Adreça original: https://www.cidui.org/revistacidui/index.php/cidui/article/view/1027


9 p, 506.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2024-04-02, darrera modificació el 2024-04-16



   Favorit i Compartir