Google Scholar: cites
Introduction to the Special Issue : Learners' outcomes and effective strategies in early second language learning
Costa, Francesca (Università Cattolica di Milano/Brescia)
Pladevall Ballester, Elisabet (Universitat Autònoma de Barcelona)

Data: 2020
Descripció: 10 pàg.
Resum: As early second language learning is increasingly considered fundamental in children's development and as early language learning programmes are encouraged both at institutional and societal levels, research has expanded in scope from a narrow focus on age to examine the interplay between variables affecting language learning. In this introductory article to the special issue, we first provide an overview of the field of early second and foreign language learning and how it has changed over the last few years. Next, we report challenges and strategies that should be tackled both in research and in pedagogical practices. These include teacher education and use of teaching strategies, the use of multilingual practices, bilingual and CLIL programmes and teachers', students' and parents' beliefs about language learning at an early age. We conclude with an overview of the articles and book reviews included in this special issue.
Resum: A medida que se ha ido reconociendo el lugar central que ocupa la adquisición temprana de segundas lenguas en el desarrollo de los niños y los programas de aprendizaje temprano de lenguas han adquirido relevancia institucional y social, la investigación en este campo ha empezadoa prestar atención a otros factores más allá de la edad. En esta introducción, ofrecemos una visión panorámica del campo y de cómo ha cambiado en los últimos años, para luego pasar a describir una serie de retos y estrategiasque la investigación y las prácticas pedagógicas deberían abordar. Éstas incluyen la formación de los profesores y el uso de estrategias docentes, el uso de prácticas multilingües en el aula, los programas bilingües y CLIL y las creencias de los profesores, los estudiantes y los padres acerca del aprendizaje de lenguas en una edad temprana. Este artículo se cierra con una panorámica de los artículos y reseñas incluidos en este número especial.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Early L2 Learning ; Young Learners ; Challenges ; Strategies ; Classroom practice ; Adquisición temprana de L2 ; Aprendices jóvenes ; Retos ; Estretegias ; Prácticas docentes
Publicat a: EuroAmerican Journal of Applied Linguistics and Languages, Vol 7, Num 1, (February 2020) art 2349, ISSN 2376-­905X

DOI: 10.21283/2376905X.11.202


10 p, 280.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2024-05-13, darrera modificació el 2024-05-19



   Favorit i Compartir