Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/37299
Liderazgo y eficiencia en la educación primaria : el caso de Chile / presentada por Claudio Patricio Thieme Jara ; dirigida por Diego Prior Jiménez
Thieme Jara, Claudio
Prior Jiménez, Diego, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa)

Publicació: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2006
Resum: Esta tesis evalúa la eficiencia de los establecimientos de educación primaria en Chile y busca una explicación de los diferenciales de desempeño a través del liderazgo transformacional ejercido por el Director de la escuela. La eficiencia técnica es medida utilizando Análisis Envolvente de datos y el liderazgo utilizando el enfoque de liderazgo transformacional. En el apartado de eficiencia se presta especial atención al tratamiento de los factores no controlables. Se realiza una propuesta metodológica para medir el máximo output potencial y se realizan dos aplicaciones empíricas. En la primera, se realiza una comparación internacional de los sistemas educativos de 31 países y posteriormente una evaluación de la eficiencia de las escuelas primarias de Chile. En el segundo apartado se realiza una evaluación del liderazgo ejercido por los Directores de escuelas primarias de la primera región de Chile y se relaciona con los resultados de eficiencia obtenidos en la primera parte del estudio. Diversas conclusiones son extraídas para el diseño de políticas públicas en materia de educación.
Resum: This dissertation evaluates the efficiency of primary education centres in Chile. More specifically, it explains the differences in performance amongst the centres as a consequence of the transformational leadership of the schools' directors. Technical efficiency is measured using data Envelopment Analyses, whilst leadership is analysed using a transformational approach. The efficiency analysis pays special attention to the treatment of non-controllable factors. A methodological proposal for the measurement of the maximum output potential is developed and applied in two different empirical models. The first carries out an international comparison of the educational systems of 31 different countries. An evaluation is then made of the efficiency of primary schools in Chile. The second section of the dissertation studies the leadership exercised by the directors of the primary schools of the first region of Chile. The results of this study are then compared to those of the previously mentioned efficiency analysis. As a conclusion, several implications with respect to the design of public education policy are discussed.
Nota: Bibliografia
Nota: Tesi doctoral - Universitat Autònoma de Barcelona, Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials, Departament d'Economia de l'Empresa, 2006
Nota: Consultable des del TDX
Drets: ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
Llengua: Text en castellà; resum també en anglès
Document: Tesis i dissertacions electròniques ; doctoralThesis
Matèria: Educació primària ; Avaluació ; Models matemàtics ; Xile ; Anàlisi envolvent de dades ; Lideratge ; Ensenyament
ISBN: 8468979317

Adreça alternativa:: http://hdl.handle.net/10803/3958


304 p, 1.5 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Tesis doctorals

 Registre creat el 2009-05-07, darrera modificació el 2016-09-29



   Favorit i Compartir