Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/37530
La Formació permanent del professorat centrada en la institució educativa / autora: Elena de Martín Rojo ; director: Joaquín Gairín Sallán
Martín Rojo, Elena de
Gairín Sallán, Joaquín, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)

Publicació: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2005
Resum: La formació dels docents en els centres educatius és una modalitat de formació permanent del professorat entesa com a «Formació en centres», «Formació centrada en l'escola», «Desenvolupament professional basat en el centre», etc. Aquest model de formació considera el centre educatiu com a eix generador de l'activitat formativa. El projecte de formació es desenvolupa segons les característiques del centre i del seu professorat, permet que els participants prenguin part en el disseny i fomenta l'autoformació. La seva aplicació afavoreix el desenvolupament professional i del centre a través del treball en equip, potenciant processos d'investigació aplicada i de contrast d'experiències, vinculant els coneixements teòrics a la pràctica, amb la finalitat de donar solució a les situacions problemàtiques i necessitats que es deriven de la pràctica docent. La seva consolidació i continu desenvolupament permetran que sorgeixin processos d'innovació i de canvi en el Sistema Educatiu.
Resum: The training of the teaching staff in educational centers known as «In-Center Training», «In-School Training», «Center-based Professional Training», etc. This training model considers the educational center as the generating motor of the training activity. The training program is developed according to the characteristics of each center and its teaching staff and allows for the participants to take part in its design as well as promoting self-training. Its application favors the professional development of the staff and the center through teamwork, the promotion of procedures of applied research and contrast of experiencies, linking theoretical knowledge to practical experience with the objective of providing solutions to controversial situations and needs arising within the teaching environment. Its consolitation and ongoing development will allow for the emergence of innovative procedures and changes within the Educational System.
Nota: Bibliografia
Nota: Tesi doctoral - Universitat Autònoma de Barcelona, Facultat de Ciències de l'Educació, Departament de Pedagogia Aplicada, 2003
Nota: Consultable des del TDX
Nota: Títol obtingut de la portada digitalitzada
Drets: ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
Llengua: Castellà.
Document: Tesis i dissertacions electròniques ; doctoralThesis
Matèria: Professors ; Formació permanent
ISBN: 8468857033

Adreça alternativa:: http://hdl.handle.net/10803/5026


419 p, 1.2 MB

428 p, 1.2 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Tesis doctorals

 Registre creat el 2009-05-07, darrera modificació el 2016-10-19



   Favorit i Compartir