Psicología cognoscitiva y esquemas conceptuales de los alumnos
Driver, R. (University of Leeds. Centre for Studies in Science and Mathematics Education)
Fecha: |
1986 |
Resumen: |
There are three main sections in this paper. The first section presents an overview of the research that has been undertaken into students' conceptions relating to mechanics. One central feature of students' aintuitive mechanics» is the association between their notions of force and motion. The consequences of such ideas for students' reasoning about various static and dynamic systems are described. A number of general features of students' alternative conceptions are then outlined. The second section outlines current perspectives on learning with particular emphasis being paid to the constructivist perspective; a perspective which emphasises the active role of learners in the construction of their knowledge. The pedagogical consequences of adopting this perspective are outlined in the third section. |
Derechos: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Lengua: |
Castellà |
Documento: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Publicado en: |
Enseñanza de las ciencias, V. 4 n. 1 (1986) p. 3-15, ISSN 2174-6486 |
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/50854
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v4-n1-driver
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.5184
El registro aparece en las colecciones:
Artículos >
Artículos publicados >
Enseñanza de las cienciasArtículos >
Artículos de investigación
Registro creado el 2009-06-23, última modificación el 2024-05-26