Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/45130
Is bundling anticompetitive?
Chioveanu, Ioana
Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica
Universitat Autònoma de Barcelona. Institut d'Anàlisi Econòmica

Data: 2006
Descripció: 38 p.
Col·lecció: Working papers ; 568.03
Resum: I analyze the implications of bundling on price competition in a market for complementary products. Using a model of imperfect competition with product differentiation, I identify the incentives to bundle for two types of demand functions and study how they change with the size of the bundle. With an inelastic demand, bundling creates an advantage over uncoordinated rivals who cannot improve by bundling. I show that this no longer holds with an elastic demand. The incentives to bundle are stronger and the market outcome is symmetric bundling, the most competitive one. Profits are lowest and consumer surplus is maximized.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat, la unitat i l'institut i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús Creative Commons
Llengua: Anglès.
Document: workingPaper
Matèria: Competència econòmica ; Preus

Adreça alternativa: http://hdl.handle.net/2072/1881


33 p, 318.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Working papers

 Registre creat el 2009-07-15, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir