Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/45469
Scheduled service versus personal transportation : the role of distance
Bilotkach, Volodymyr (University of California-Irvine. Department of Economics)
Fageda, Xavier, 1975- (Universitat de Barcelona. Departamento de Política Económica)
Flores-Fillol, Ricard (Universitat Rovira i Virgili. Departament d’Economia)
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)

Data: 2008
Descripció: 45 p.
Col·lecció: XREAP ; 2008-13
Resum: This paper analyzes both theoretically and empirically the relationship between distance and frequency of scheduled transportation services. We study the interaction between a monopoly firm providing high-speed scheduled service and personal trans- portation (i. e. , car). Most interestingly, the carrier chooses to increase frequency of service on longer routes when competing with personal transportation because provid- ing a higher frequency (at extra cost) it can also charge higher fares that can boost its profits. However, when driving is not a relevant option, frequency of service de- creases for longer flights consistently with prior studies. An empirical application of our analysis to the European airline industry con?rms the predictions of our theoretical model.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i la xarxa i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús Creative Commons
Llengua: Anglès.
Document: workingPaper
Matèria: Short-haul routes ; Long-haul routes ; Flight frequency ; Distance ; Economia del transport ; Transport aeri

Adreça alternativa: http://hdl.handle.net/2072/12978


47 p, 552.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Working papers

 Registre creat el 2009-07-15, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir