Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/5023
Els Pirineus en el panorama de la música hispànica i europea del seu temps
Bonastre, Francesc, 1944-

Títol variant: Els Pirineus en el panorama de la música hispánica y europea de su tiempo
Títol variant: Els Pirineus dans le panorama de la musique hispanique et européenne de son temps
Títol variant: Els Pirineus in the Spanish and European Music World of his Time
Títol variant: Els Pirineus im Programm der hispanischen und europäischen Musik seiner Zeit
Data: 2005
Resum: Partiendo de la documentación de la época y, en especial, del repertorio antológico Los Pirineos y la Crítica (1901), el autor de esta ponencia estudia la recepción de la ópera Els Pirineus y del manifiesto Por nuestra música, ligado a la composición de dicha ópera y publicado en 1891. El trabajo, que abarca desde la composición en 1891 hasta el estreno en 1902, se divide en dos epígrafes: el primero recoge los testimonios de la recepción en España: F. A. Barbieri, F. Virella Casañes, R. Mitjana, J. Roca, F. Miquel i Badia, F. Alió, N. Verdaguer, A. Noguera y E. Uriarte; el segundo, los de Europa, con las opiniones de A. Moskowsky, C. Cui, Van der Sraeten, L. Sarran d’Allard y G. Tebaldini. (F. B. B. ).
Resum: À partir de la documentation de l’époque et surtout du répertoire anthologique Los Pirineos y la Crítica (1901), l’auteur de cet exposé étudie l’accueil de l’opéra Els Pirineus et du manifeste Por nuestra música, lié à la composition du dit opéra et publié en 1891. Le travail qui s’étend depuis sa composition en 1891 jusqu’à la première représentation en 1902, se divise en deux épigraphes : le premier recueille les témoignages de sa première audition en Espagne : F. A. Barbieri, F. Virella Casañes, R. Mitjana, J. Roca, F. Miquel et Badia, F. Alió, N. Verdaguer, A. Noguera et E. Uriarte; le deuxième, ceux qui proviennent d’Europe, avec les opinions de A. Moskowsky, C. Cui, Van der Sraeten, L. Sarran d’Allard et G. Tebaldini. (F. B. B. ).
Resum: Based on documentation from the period and, in particular, the anthological repertoire Los Pirineos y la Crítica (1901), the author studies the reception of the opera Els Pirineus and the manifesto Por nuestra música, linked to the composition of the opera and published in 1891. The paper, which covers its composition in 1891 and its first performance in 1902, is divided into two sections: the first provides accounts of the reception in Spain: F. A. Barbieri, F. Virella Casañes, R. Mitjana, J. Roca, F. Miquel i Badia, F. Alió, N. Verdaguer, A. Noguera and E. Uriarte; the second part covers European accounts, with the opinions of A. Moskowsky, C. Cui, Van der Sraeten, L. Sarran d’Allard and G. Tebaldini. (F. B. B. ).
Resum: Ausgehend von der Dokumentation des Zeitalters und besonders vom anthologischen Repertoire Los Pirineos y la Crítica (Die Pyrenäen und die Kritik) (1901) untersucht der Verfasser dieses Referates die Rezeption der Oper Els Pirineus und des Manifestes Por nuestra música, gebunden an der Komposition besagter Oper und 1891 veröffentlicht. Die Arbeit, welche von der Komposition 1891 bis zur Erstaufführung 1902 geht, teilt sich in zwei Abschnitte: ersterer sammelt die Zeugnisse der Rezeption in Spanien: F. A. Barbieri, F. Virella Casañes, R. Mitjana, J. Roca, F. Miquel i Badia, F. Alió, N. Verdaguer, A. Noguera und E. Uriarte; der zweite sammelt die Zeugnisse von Europa, mit den Meinungen von A. Moskowsky, C. Cui, Van der Sraeten, L. Sarran d’Allard und G. Tebaldini. (F. B. B. ).
Drets: Tots els drets reservats.
Llengua: Català.
Document: Article ; recerca ; article ; publishedVersion
Publicat a: Recerca musicològica, N. 14-15 (2004-2005) p. 255-268, ISSN 0211-6391



14 p, 153.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Recerca musicològica
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-05-03, darrera modificació el 2016-10-15



   Favorit i Compartir