El website com a instrument comunicatiu a les eleccions autonòmiques valencianes de 2007
Casero-Ripollés, Andreu

Additional title: The Website as a Communicative Instrument in the 2007 Valencia Regional Elections
Date: 2009
Abstract: El paper d'Internet i les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) resulta creixent a l'escenari actual de la comunicació política. En aquest sentit, aquest article pretén fer una primera aproximació a l'anàlisi de les estratègies de comunicació en línia dels diferents partits polítics desplegades durant el període de campanya electoral. Per això, es prenen com objecte d'estudi les eleccions autonòmiques del maig de 2007 a la Comunitat Valenciana. A partir de l'adopció del website com a unitat d'anàlisi i mitjançant l'aplicació de tècniques d'anàlisi de contingut, es pretén revelar les característiques bàsiques dels models comunicatius adoptats i les funcions atribuïdes als llocs web per part de les principals formacions polítiques que concorren a les urnes durant la campanya. Els resultats suggereixen un predomini de la gestió de la informació en línia en detriment de la creació de canals electrònics que fomentin la participació ciutadana.
Abstract: The role of Internet and information and communication technologies (ICT) is increasing on the current stage of political communication. In this sense, this paper intends to carry out an approach to the analysis of the online strategies of communication displayedby different political parties during the electoral campaign period. In order to do it, their websites, as a new emergent instrument in their communicative activity, will be taken as object of study. The empirical analysis will be focused on the regional elections of 2007 in the Autonomous Community of Valencia? By taking their websites as a unit of analysis and applying a content analysis technique, it is intended to reveal the basic characteristics of communicative models adopted. It also attempts to describe the functions that are attributed to the websites, according to the main political parties that are standing for election during the campaign. The results suggest a predominance of online information management to the detriment of the creation of electronic channels that encourage citizen participation.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Campanya electoral ; Internet ; Tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) Comunicació política ; Website ; Electoral campaign ; Information and communication technologies (ICT) ; Political communication
Published in: Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 38 (2009) p. 35-54, ISSN 2340-5236

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Analisi/article/view/142471


20 p, 554.9 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Anàlisi
Articles > Research articles

 Record created 2009-11-19, last modified 2022-11-15



   Favorit i Compartir