Creencias y Actitudes hacia un Profesor de Educación Física en Silla de Ruedas : un Estudio de Caso
Molina Alventosa, Pere (Universitat de València)
Valenciano Valcárcel, Javier (Universidad de Castilla-La Mancha)

Títol variant: Beliefs and attitudes toward a physical education teacher in a wheelchair : a case study
Data: 2010
Resum: This paper analyses the beliefs and attitudes towards a trainee PE teacher with a motor disability a. Interviews and a questionnaire were used in a qualitative case study. The results show a positive attitude by the students towards the disabled trainee's teaching. However, half of the students believed that his disability is a handicap in teaching physical activities, especially when presenting exercises. Only two students admitted that their beliefs and attitudes towards his teaching had changed in a positive way after the practicum.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Actituds ; Creences ; Incapacitat motora ; Educació física ; Attitudes ; Beliefs ; Motor disability ; Physical education
Publicat a: Revista de psicología del deporte, Vol. 19, Núm. 1 (2010) , p. 137-149, ISSN 1988-5636



14 p, 222.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Revista de psicología del deporte
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2010-09-22, darrera modificació el 2023-01-21



   Favorit i Compartir