La motivació dels estudiants
Pedreira Font, Ricard (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa)

Fecha: 2006
Resumen: ¿Motivar els estudiants? ¿Per què motivar els estudiants? Alguns professors diuen que ells no tenen, perquè fer-ho, que ells han d'ensenyar, que ja tenen prou feina. Potser no entenen que a un estudiant sense motivació és molt més difícil fer-lo entrar en el procés d'aprenentatge. El primer factor que s'exposa és la necessitat de posar-se en el lloc de l'estudiant, per poder comprendre'l i saber per on es pot aconseguir la seva participació en l'aprenentatge.
Resumen: El segon factor tracta de l'estructura de la sessió. Cal comptar que la manera en què estigui estructurat el discurs i la mesura en què l'estudiant vagi "descobrint" i no només escoltant, la seva disposició envers l'aprenentatge, serà molt més positiva i motivada. Un tercer factor a l'aula és l'activitat. L'estudiant ocupat en fer, treballa millor i treballa més. A la vida real i professional es produeix el mateix. Les diferents estratègies didàctiques convenientment aplicades, contribueixen a que l'efecte avorriment no emboti l'aprenentatge i converteixen en actitud positiva, la disposició de l'estudiant. Caldria finalment poder ensenyar als estudiants a automotivar-se. No sempre hi haurà el professor experimentat que el conduirà per viaranys motivadors.
Derechos: Tots els drets reservats.
Lengua: Català
Documento: Comunicació de congrés ; recerca
Materia: Motivació ; Estructura motivadora ; Ensenyament actiu
Publicado en: Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006



6 p, 43.2 KB

El registro aparece en las colecciones:
Contribuciones a jornadas y congresos > Ponencias y comunicaciones > Ponencias y comunicaciones de la UAB
Contribuciones a jornadas y congresos > Jornades d’Innovació Docent de la UAB

 Registro creado el 2011-01-28, última modificación el 2022-09-08



   Favorit i Compartir