Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/65703
Utilització de tècniques d’aprenentatge cooperatiu en la diplomatura de relacions laborals : el puzzle
Serarols i Tarrés, Christian (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa)
Rabetino, Juan Rodrigo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa)

Data: 2007
Resum: Universities have been experiencing changes in order to introduce new methodologies to place the students as the core of the educative system. The intention is to give a greater importance to the use of learning tools compared to the mere accumulation of knowledge. In this context, the purpose of this paper is to describe and to analyze the results of the application of a didactic strategy, known as cooperative learning. Based on a survey of 9 activity leaders and 23 participants, the results indicate that, although just to participate in this activity does not increase the percentage of students passing the exam, the cooperative work positively influences the average grade and increases students’ team work capability. Even though the mean satisfaction level is high, the activity generates reluctance between the receivers since students must read and process a lot of material and it requires more time dedication than conventional classes.
Resum: Les universitats estan experimentant canvis per a introduir noves metodologies que col•loquen els estudiants en el centre del sistema educatiu. S’intenta donar una major importància a l’ús d’eines d’aprenentatge que a la mera acumulació de coneixements. En aquest context, el principal objectiu d’aquesta comunicació és descriure i analitzar els resultats d’una estratègia didàctica coneguda com a aprenentatge cooperatiu. A partir d’una enquesta als 9 encarregats de conduir l’activitat i a 23 receptors, els resultats indiquen que, encara que participar en l’activitat no incrementa el percentatge d’aprovats, el treball cooperatiu influeix positivament sobre la puntuació mitjana i va tenir com a principal benefici l’increment de la capacitat de treballar en equip. Encara que el nivell de satisfacció és elevat, l’activitat genera certa reticència, sobretot entre els receptors, ja que per a satisfer la tasca es requereix una major dedicació.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català.
Document: conferenceObject ; recerca
Matèria: Aprenentatge cooperatiu ; Tècnica puzzle ; Relacions laborals ; Organització i mètodes de treball
Publicat a: Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007



16 p, 78.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Contribucions a jornades i congressos > Jornades d’Innovació Docent de la UAB
Contribucions a jornades i congressos > Ponències i comunicacions

 Registre creat el 2011-01-31, darrera modificació el 2016-06-29



   Favorit i Compartir