Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/65707
La construcció conjunta d’una guia per a la implementació de la carpeta d’aprenentatge en l’àmbit de l’educació superior
Sílvia Blanch Gelabert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l’Educació)
Bosco, Alejandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l’Educació)
Gimeno Soria, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
González Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials)
Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Jiménez Pelayo, Javier (Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria)
Oliver del Olmo, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i Germanística)
Rifà, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l’expressió musical, plàstica i corporal)
Santiveri Papiol, Noemí (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Segura Aliaga, Dídac (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals)
Trafí Prats, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l’expressió musical, plàstica i corporal)

Data: 2007
Resum: Els autors d’aquesta comunicació formen part del grup GI-CAES 1(Carpetes d'Aprenentatge en l'Educació Superior) emmarcat en l’IDES des de l’any 2004. En l’actualitat el configuren 14 professors i professores de 7 departaments diferents i una professora d’una Escola Normal de Mèxic. Aquest grup s'estructura com una plataforma de recerca sobre les innovacions docents que pot generar la incorporació de les carpetes d'aprenentatge en els processos d'ensenyament /aprenentatge a la formació universitària. Alhora, es promou la difusió dins i fora de la UAB de les experiències, que en el marc del grup, es van generalitzant d’una manera estable. Aquest àmbit d'innovació repensa la metodologia docent i l'avaluació dels aprenentatges a través de la gradual incorporació de les carpetes d'aprenentatge en la formació dels estudiants. Això suposa prendre decisions sobre el què, el com, el quan i el amb què, de l'ús de les CAES. El treball d'actualització permanent permet explorar tant els aspectes teòrics com els operatius del professorat participant i així poder implementar experiències pràctiques a les aules i aportar elements per a la reflexió/revisió d'altres docents.
Resum: The authors of this communication are members of the GI-CAES (Learning Portfolios in Higher Education) group within IDES (Teaching Innovation Unit in Higher Education) framework since 2004. Nowadays, in GI-CAES there are 14 professors from 7 different departments in this University (UAB) besides from a teacher based in a Mexican school. Our group is structured as a research platform for teaching innovations, which can lead to the implementation of teaching/learning portfolios in University training. At the same time, we also promote (inside and outside UAB) all the experiencies carried out in the group, which appear to generalize steadily. This innovation context implies rethinking teaching methodologies and learning assessment through the continuous implementation of learning portfolios in students’ training. This makes us take decisions on what, how, when and in which way should these portfolios be used. Our constant updating work allows us to explore both the theoretical aspects and the intervention of the teaching staff involved in the experimentation. Thus, implementing practical experiences in the classroom and bringing reflective/revising elements to other professors at University.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català.
Document: conferenceObject ; recerca
Matèria: Carpeta d’aprenentatge ; Sistemes d’avaluació ; Reflexió sobre la pràctica docent ; Learning portfolio ; Assessment methodologies ; Teaching practice reflection
Publicat a: Jornades d’Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007



11 p, 53.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Contribucions a jornades i congressos > Jornades d’Innovació Docent de la UAB
Contribucions a jornades i congressos > Ponències i comunicacions

 Registre creat el 2011-01-31, darrera modificació el 2016-09-01



   Favorit i Compartir