Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/65711
Retenció i assimilació de coneixements en l’assignatura de Pregrau d’anestesiologia, reanimació i terapèutica del dolor després d’un any mitjançant l’aprenentatge basat en problemes
Moret Ruiz, Enrique (Hospital Germans Trias i Pujol. Unitat Docent. Departament de Cirurgia)
Garcia Guasch, Roser (Hospital Germans Trias i Pujol. Unitat Docent. Departament de Cirurgia)
Martínez Gimeno, Laura (Hospital Germans Trias i Pujol. Unitat Docent. Departament de Cirurgia)
Woodward Brossa, Michael (Hospital Germans Trias i Pujol. Unitat Docent. Departament de Cirurgia)

Data: 2007
Resum: Introducció: L’aprenentatge basat en problemes (ABP) implica als estudiants en un procés educatiu en el que es desenvolupa la seva capacitat per a resoldre problemes i assolir una educació autònoma necessària per a confrontar-se amb èxit als reptes de la vida professional. Presentem la nostra experiència docent dels últims 6 anys basada en l’ABP en l’assignatura optativa d’Anestesiologia, Reanimació i Terapèutica del Dolor en l’Hospital Germans Trias i Pujol, Badalona. Objectiu: Comprovar el grau de retenció i assimilació dels coneixements anestèsics adquirits pels alumnes mitjançant l’ABP després d’un any. Material i mètode: Un cop definits i repartits els objectius docents de l’assignatura en 12 sessions, els 12 tutors vam dissenyar una avaluació tipus test a realitzar pels mateixos estudiants de forma anònima i voluntària al finalitzar el curs i un any més tard. Resultats: El test final de curs fou realitzat per tots els alumnes (19 dones i 5 homes) amb una edat mitja de 23,5 anys. Un any després el test fou complimentat per 10 dones i 4 homes del mateix grup. La nota global del test al finalitzar l’assignatura fou de 7,2 i la de l’any següent fou de 7,96 que supera a l’inicial en 0,76 punts. Conclusió: L’ABP sembla contribuir a una millor retenció i assimilació de coneixements a llarg termini; és una forma eficaç i vàlida per a impartir educació mèdica en un programa coherent i integrat oferint avantatges sobre els mètodes d’ensenyament tradicionals i representa la nostra aportació al intent d’adaptar el currículum a la innovació metodològica exigida des d’Europa a partir de l’any 2010 dins del marc de l’Espai Europeu d’Educació Superior.
Resum: Problem based learning (PBL) makes the student be part of an educational process where he may develop his solving problems-capacity and gain self-education in order to face with success professional life in the future. We present our 6-years PBL experience on Anesthesiology-teaching as an optional course in the University Hospital Germans Trias i Pujol in Badalona. Objective: To evaluate the retention and assimilation levels of anesthesiological knowledge acquired by the students with PBL after one year. Material and methods: Educational objectives were defined and included in 12 PBL-cases. At the end of the teaching programme the students were asked to undergo a voluntary and anonymous test (100 true/false sentences) in order to evaluate the understanding and assimilation levels of theoretical knowledge acquired with the PBL method. The same test was repeated with the same students one year later. Results: Immediately after the course the test was filled in by all the students (19 women and 5 men) with an average age of 23. 5 years. One year later 10 women and 4 men of the same group filled in the test. The final score of the test after the course was 7. 2 and the score one year later was 7. 96, that means a score increase of 0. 76. Conclusion: PBL seems to contribute to a better retention and assimilation of knowledge as a long term effect. PBL is an effective and valid teaching method for medical education in a coherent and integrated way and offers advantages compared to other traditional teaching methods. It represents our attempt to adapt our curriculum to the methodological innovation asked from 2010 as described in the “Bologna Process”.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català.
Document: conferenceObject ; recerca
Matèria: Aprenentatge basat en problemes ; Retenció ; Assimilació de coneixements
Publicat a: Jornades d’Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007



10 p, 59.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Contribucions a jornades i congressos > Jornades d’Innovació Docent de la UAB
Contribucions a jornades i congressos > Ponències i comunicacions

 Registre creat el 2011-01-31, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir