Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/65714
Avaluació continuada amb moodle : experiència en l’assignatura de fonaments d’electromagnetisme d’enginyeria tècnica industrial
Bartolomé, Elena (Escola Universitària Salesiana de Sarrià. Departament de Formació Bàsica i Mecànica)
Bernadàs, Salvador (Escola Universitària Salesiana de Sarrià. Departament d'Electrònica)
Fernández, Joan Carles (Escola Universitària Salesiana de Sarrià. Formació Bàsica i Àrea de Sistemes Informàtics)
Latorre, Cesar (Escola Universitària Salesiana de Sarrià. Formació Bàsica i Àrea de Sistemes Informàtics)
Navau Ros, Carles (Escola Universitària Salesiana de Sarrià. Departament de Formació Bàsica i Mecànica)
Ruíz, Jose María (Escola Universitària Salesiana de Sarrià. Departament de Mecànica)

Data: 2007
Resum: MOODLE és un sistema de gestió de cursos basat en codi lliure dissenyat per recolzar l’aprenentatge mitjançant la utilització de suport virtual. En aquesta contribució presentem l’experiència a l’EUSS [a] en l’aplicació d’aquesta eina pels “Fonaments d’Electromagnetisme” (FoELEC), una assignatura troncal de 1er curs d’Enginyeria Tècnica Industrial, amb més de 270 alumnes matriculats. Des d’anys enrere aquesta assignatura presenta alts índexs d’abandonament i fracàs, deguts entre d’altres, a la falta d’hàbit de treball continuat de l’alumnat de primer. Enguany hem plantejat un curs basat en l’avaluació continua, seguint les recomanacions de l’Espai Europeu d’Educació Superior, possibilitat per l’eina MOODLE. Vàrem crear un entorn virtual de suport al curs presencial, on els alumnes tenien disponible tot el material de l’assignatura (apunts, transparències, fulls de problemes, calendari etc. ). A través de MOODLE, els alumnes van lliurar quinzenalment un full de problemes, la resolució del qual es va oferir en el curs virtual. Els fulls es van corregir on-line, i cada alumne va rebre automàticament la seva nota per e-mail. A més, es van recollir electrònicament els informes de dues pràctiques. Es va concedir un 50% de la nota total al treball lliurat durant al curs, i un 50% a l’examen final, de carácter validatiu. MOODLE ha estat l’eina clau que ha permès gestionar de forma ràpida i eficaç tot aquest gran nombre de fitxers i notes (aproximadament 10 000 !). Qualitativament, els alumnes valoren positivament la metodologia; també el professorat opina que el nivell assolit enguany ha millorat. Quantitativament, l’abandonament al llarg del curs ha disminuït respecte a altres anys. Considerem que la taxa d’èxit dels estudiants que varen seguir la metodologia (63 %) ha estat molt positiva. En canvi, observem un elevat nombre d’alumnes (42 %) que deixen des del principi l’assignatura, suposem que davant l’alt volum de treball que se’ls planteja.
Resum: MOODLE is an open-source based course manager system, designed to assist the learning process through the use of virtual support. In this contribution we present our experience at the EUSS [a] in the application of this tool to the teaching of the “Electromagnetism basics”, a common, first year subject of the Technical Industrial Engineering degree with more than 270 students. In the past years, this subject presented high give-up and failure rates attributed, among other reasons, to the lack of continuous work training of first year students. This year we proposed a continuous evaluation methodology, following the recommendations of the European Higher Education Space, enabled by the tool MOODLE. We created a virtual space, supporting class lectures, where all learning material (notes, sheets, exercises etc. . . ) was available. Every two weeks, the students had to deliver via MOODLE a list of exercises, whose resolution was later available on the virtual course. All exercises were corrected on-line, and every student received automatically the mark by e-mail. In addition, the reports of two practices were electronically handled in. We gave a 50 % weight of the mark to work delivered during the course, and the other 50% to the final, merely validating exam. MOODLE has been the key tool that has enabled the quick and effective management of such a huge number of files and marks (approximately 10 000 !). Qualitatively, students and teachers are very positively satisfied with the new methodology. Quantitatively, the number of students that gave up the subject during the course has diminished with respect to previous years. We consider that the rat of success of students who followed the methodology (63 %) is quite positive. However, we observed that a large percentage of students (42 %) gave up the subject from the very beginning, we suppose face to the large amount of proposed work.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català.
Document: conferenceObject ; recerca
Matèria: MOODLE ; Avaluació continuada ; Enginyeria ; Electromagnetisme
Publicat a: Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007



7 p, 56.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Contribucions a jornades i congressos > Jornades d’Innovació Docent de la UAB
Contribucions a jornades i congressos > Ponències i comunicacions

 Registre creat el 2011-01-31, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir