Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/65731
Bluestar : implementació d’una aplicació per a la visualització 3d de funcions reals, com a eina d’aprenentatge
Martí, Enric (Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Tècnica Superior d’Enginyeria. Departament de Ciències de la Computació)
Estapé, Glòria (Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària d’Estudis Empresarials. Departament d'Economia de l’Empresa)
Fernández, Serafín (Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Tècnica Superior d’Enginyeria. Departament de Ciències de la Computació)

Data: 2007
Resum: En aquest article es presenta un programa d’ajut a l’aprenentatge per a estudiants de matemàtiques de primers cursos de carrera, que permet visualitzar en 3D i de forma dinàmica funcions reals de 2 variables reals. Interessa que es puguin examinar, de forma interactiva amb el mouse, les superfícies que representen les funcions des de diferents angles i perspectives, de manera que se’n puguin apreciar les característiques (com és la funció al voltant d’un punt, on no és contínua o no és diferenciable, o on té un punt de sella, etc. ). Amb aquesta eina es pretén aconseguir una millor comprensió de l’estudiant en aquestes funcions i dels models de més d’una variable, que presenten trets sorprenentment més diversos que en les funcions d’una variable, i que les projeccions en 2D de les superfícies generalment no permeten apreciar. Basat en un entorn gràfic utilitzat en l’assignatura de Gràfics per Computador 2 de la titulació d’Enginyeria Informàtica s’ha implementat aquesta aplicació que consta de dos mòduls principals: un intèrpret d’equacions que admet els principals operadors aritmètics, així com funcions exponencials i trigonomètriques i un mòdul de visualització i càlcul de seccions. Per visualitzar una funció cal introduir la seva expressió equacional, definir el domini de valors on volem representar-la i opcionalment una paleta de colors per representar els valors més baixos i els més alts. Un cop generada la funció tridimensional es pot visualitzar des de diferents punt de vista de forma interactiva amb el mouse. Es poden emmagatzemar fins a 9 funcions, podent combinar la visualització de totes elles. L’aplicació es troba en fase de proves per part dels professors de matemàtiques, i es preveu utilitzar-la com a eina docent el proper curs 2007-08 dins de dues asignatures de la Diplomatura en Empresarials.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català.
Document: conferenceObject ; recerca
Matèria: Visualització gràfica ; Aplicacions informàtiques per a la docència ; Recursos virtuals
Publicat a: Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007



12 p, 1.7 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Contribucions a jornades i congressos > Jornades d’Innovació Docent de la UAB
Contribucions a jornades i congressos > Ponències i comunicacions

 Registre creat el 2011-01-31, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir