Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/65734
20 anys d’innovació docent en comunicació : eines per a la participació en la construcció de coneixement no-androcèntric de ciències socials, humanitats i informació periodística
Moreno, Amparo, 1947- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació)
Perceval, José María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació)

Data: 2007
Resum: Des de 1987 els membres de l’equip d’Història de la Comunicació ha desenvolupat diverses experiències d’innovació docent que han conduït a la proposta actual de construir una wiki per a la participació en la construcció de coneixement d’Humanitats, Ciències Socials i informació periodística: 1. Antecedents: la crítica al model parcial de l’Arquetipus Viril com a protagonista de la història que condiciona l’ordre androcèntric del discurs acadèmic, punt de partida per a fer visibles les aportacions d’altres dones i homes en altres escenaris i actuacions. 2. Les propostes inicials (a partir del curs 1987-88): aproximació a la construcció històrica de la cultura de masses des de les històries de vida, i la utilització dels mitjans de comunicació com a font documental i eina. 3. La utilització d’internet per explicar la construcció històrica de la societat xarxa des de cada localitat: la web Passeig per les xarxes de comunicació des de. . . (a partir del curs 1998-99). 4. La utilització d’aquestes eines per a la participació ciutadana en la construcció de coneixement col•lectiu des de cada localitat en la societat xarxa: del Taller d’Història de la Escola de Formació d’Adults de Pallejà (des de 1995), al portal soctortosa. cat (2006). 5. La utilització de les possibilitats de la web 2. 0: el projecte soc-uab. cat.
Resum: From 1987 the members of History of Communication group research have developed different pedagogical innovations experiences that conducted to the nowadays aim to construct a wiki page. The goals of this wiki page are to construct a new participatory knowledge in Humanities, Social Sciences and journalistic information. 1. Antecedents: the critical of the andocentric academic discourse, which is the first point in order to make visible the contributions of other men and women in another scenarios and actuations. 2. The first proposes (from 1987-88): approximation to the historical construction of mass culture from the life histories, and the utilization of the media as a documental source. 3. The utilization of Internet in order to explain the historical construction of the social web from each place: Passeig per les xarxes de comunicació des de…web (from 1998-99). The utilization of this methods in order to construct a collective knowledge from each place in the social web: the History Workshop in the School of Pallejà (from 1995), soctortosa. cat web page (2006). 5. The utilization of the possibilities of the Web 2. 0: the soc-uab. cat project.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català.
Document: conferenceObject ; recerca
Matèria: Història ; Protagonistes ; Mitjans de comunicació ; Construcció de coneixement
Publicat a: Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007



7 p, 38.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències Socials i Jurídiques > Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural - Labcompublica
Contribucions a jornades i congressos > Jornades d’Innovació Docent de la UAB
Contribucions a jornades i congressos > Ponències i comunicacions

 Registre creat el 2011-01-31, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir