Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/65831
Creació de presentacions multimèdia de judicis : la competència dels jutjats de violència sobre la dona
Riba Trepat, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Privat)
Teodoro Martínez, Emma (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret. Departament de Ciència Política i Dret Públic)

Data: 2007
Resum: Es tracta d’un projecte d’innovació docent que es va consolidant, ja que és el segon any de realització. En general l’estudi dels diferents judicis e institucions processals té un caràcter dinàmic i complex fet que en dificulta la comprensió teòrica de qualsevol que s´hi enfronti per primera vegada. Per això,en el marc d’aquest projecte, els estudiants que realitzen pràctiques externes a les oficines judicials adquireixen una comprensió global del fenòmen processal i són capaços de transmetre aquests continguts utilitzant els recursos i coneixements multimèdia que se’ls proporciona. Els alumnes generen un recurs didàctic a partir de l’experiència viscuda al jutjat i desenvolupen activitats noves: la selecció del cas amb l’ajut del tutor i el suport del professor, l’estudi de la institució processal escollida, la preparació i gestió del material necessari, l’ús de noves tecnologies, la confecció de la presentació i l’exposició oral i pública del resultat obtingut. A diferencia de les classes tradicionals, en aquest model d’aprenentatge, són els propis alumnes els que creen un recurs didàctic original e inèdit amb suport multimèdia , de caràcter transversal d’ús tant per a professors, per utilitzar-los a l’aula, com pels alumnes per tal de realitzar un estudi autònom. En aquesta comunicació exposem la creació d’una d’aquestes presentacions.
Resum: The study of trials and procedural institutions has a dynamic and complex character. It makes difficult the theoretical comprehension for all those students that face for the first time with this issue. The students who realize the practices in judicial offices acquire a global comprehension of the procedural phenomenon and they are capable of transmitting these contents using the multimedia resources that are provided to them. The pupils generate a didactic resource from the experience lived in the court and develop new activities: selection of the case with the help of the tutor, the support of the teacher, the study of the procedural select institution, the preparation and management of the material, use of new technologies, the dressmaking of the presentation and the oral and public exhibition of the obtained result. In this paper we present one of these presentations.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català.
Document: conferenceObject ; recerca
Matèria: Presentació multimèdia ; Competència ; Jutjat de Violència sobre la dona
Publicat a: Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007



10 p, 291.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Contribucions a jornades i congressos > Jornades d’Innovació Docent de la UAB
Contribucions a jornades i congressos > Ponències i comunicacions

 Registre creat el 2011-02-02, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir