To cite this record: http://ddd.uab.cat/record/66012
La Wiki com a eina de seguiment i millora de treballs en grup a la tasca docent
Montenegro Martinez, Marisela (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social)
Bria, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia. Departament de Psicologia Social)
Pujol, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia. Departament de Psicologia Social)

Date: 2008
Abstract: La eina wiki s'està consolidant com una eina de treball col·laboratiu i col·lectiu que té la seva màxima expressió en el desenvolupament de la wikipedia. La eina wiki consisteix en una plana virtual per a l'escriptura col·laborativa, en la qual cadascuna de les persones que participa pot anar afegint i canviant els continguts de la plana. Aquesta eina permet de recollir el procés de construcció del text, visualitzant les formes de treball dels estudiants, guardant un historial de les diferents versions i les aportacions realitzades per cada participant. L'ús d'aquesta eina posa de manifest que la interacció i interdependència en la creació col·lectiva necessita de diferents elements de suport per tal que la desitjada interacció es produeixi. Entre els aspectes a incidir ressalten la necessitat de reconèixer i donar valor al treball de l'altre, al mateix temps que es desenvolupa una concepció compartida de l'autoria que ofereix la suficient seguretat per tal de modificar el treball que altra persona ha realitzat. Aquesta eina virtual ha estat implementada en varies assignatures de la llicenciatura de psicologia de la UAB mitjançant una plataforma virtual de treball feta amb moodle. Els docents van dissenyar els espais virtuals a partir dels objectius del programa de les assignatures i cadascun dels grups de treball va tenir la seva pròpia plana per el desenvolupament del treball a llarg del semestre. A més, s'han implementat espais presencials de seguiment de les tasques dels estudiants. En aquesta publicació es descriu el procés seguit, posant com a exemple una d'aquestes assignatures. Es descriuen les diferents opcions implementades, es mostren les fites aconseguides en l'ús d'aquesta eina i es reflexiona sobre la seva implicació per els processos d'ensenyament-aprenentatge presents.
Abstract: The wiki is getting consolidated as a collaborative work tool that has gained wide diffusion by the development of the wikipedia. It is a virtual page for collective writing of texts. Each of the participants can introduce or change contents in this text. With this tool the following of process of construction of texts is enabled and, in the case of teaching procedures, it is possible to visualize student's work as it saves a historical register of the different participations. The use of this tool highlights that interaction and interdependence in collective creation is improved by the use of computer aid. The need to recognize and to value participant contributions and the notion of collective authorship are aspects that need to be taken into consideration. The use of wiki has been implemented in diverse courses of psychology studies in the UAB within the moodle platform. Teachers designe different virtual spaces according to course objectives and each group has its own wiki page to develop during the semester. Face-to-face interaction has also been implemented to complement the teaching task. This paper describes the implementation of one course to give a concrete example of its implementation, offering different implementation options according to each teaching objective. Finally, the implications of the underlying aspects of the learning process are explored.
Rights: Tots els drets reservats
Language: Català.
Document: conferenceObject ; recerca
Subject: Eina wiki ; Treball col·lectiu ; Innovació docent ; Noves tecnologies
Published in: Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008



9 p, 186.3 KB

The record appears in these collections:
Contributions to meetings and congresses > Jornades d’Innovació Docent de la UAB
Contributions to meetings and congresses > Papers and communications

 Record created 2011-02-04, last modified 2014-06-07



   Favorit i Compartir
QR image