Why do educated mothers matter? A model of parental help
Canova, Luciano (Enrico Mattei School)
Vaglio, Alessandro (Università degli studi di Bergamo)
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)

Publicació: Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2010
Descripció: 32 p.
Resum: The paper investigates the role of mothers in affecting childrens' performance at school. It develops a theoretical model in which household is treated as an individual, whose utility depends on the performance at school of the student and on consumption. The model focuses on the possibilities through which mother's help may affect pupil's performance in terms of time devoted to supervision and spillover effects. Empirical evidence, using Italian PISA 2006, shows that highly educated mothers have a positive impact on students' score only when they are highly qualified in the job market.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Col·lecció: Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP). Documents de treball de la Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
Col·lecció: XREAP ; 2010-17
Document: Working paper
Matèria: Education ; PISA ; Quantile regressions ; Parental help ; Mothers ; School involvement ; Educational equalization ; Educational sociology ; Mares ; Participació educativa ; Igualtat d'oportunitats educatives ; Sociologia de l'educació



32 p, 300.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Working papers

 Registre creat el 2011-02-18, darrera modificació el 2024-05-26



   Favorit i Compartir