Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/734
Indústria cultural lusòfona. Les perspectives del flux comunicacional lusoafrobrasiler
Marques de Melo, José

Data: 1996
Resum: El flux comunicatiu entre els països de llengua portuguesa situats en els territoris d'Europa, Àfrica i Amèrica, s'intensificà en les decades del 1980 i 1990. Els processos recents de democratització de la vida política i la privatització de les indústries culturals estan motivant l'intercanvi entre Brasil i Portugal, que s'estén als cinc països africans la llengua oficial dels quals és el portuguès: Angola, Moçambic, Guinea Bissau, Cap Verd, Sao Tomé i Príncipe. S'estima avui l'existència d'un mercat potencial de lusoparlants de prop de dos-cents milions de persones, incloent-hi la diàspora dels portuguesos, brasilers i africans que constitueixen la Comunitat dels Països de Llengua Portuguesa (CPLP), així com les perspectives per a l'articulació d'un mercat comunicatiu capaç de preservar les identitats culturals lusitanes i alhora recolzar-les en els nous espais multiculturals creats per la globalització de l'economia contemporània.
Resum: Communication between the Portuguese-speaking countries of Europe, Africa and Latin America intensified in the 1980s and 1990s. The recent advent of democracy and the privatization of cultural and communications industries have stimulated links between Brasil and Portugal, and these links have also been extended to the five African countries where Portuguese is an official language: Angola, Mozambique, Guinea-Bissau, Cape Verde Islands, St Thomas and Principe. Today there is an estimated potential market of two hundred million Portuguese speakers, including the diaspora of Portuguese, Brazilian and African immigrants who make up Portuguese-speaking communities all over the world. This article examines the setting up of the Community of Portuguese-Speaking Countries (CPLP), and the prospects for the consolidation of a communications market capable of preserving Portuguese-speaking cultures, and finding a niche for them in the new multicultural media created by economic globalization.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català.
Document: Article ; article ; publishedVersion
Matèria: Comunicació internacional ; Indústries culturals ; Identitat cultural ; Globalització ; Lusitània ; Comunicación internacional ; Industrias culturales ; Identidad cultural ; Globalización ; Lusitania ; International communication ; Cultural industries ; Cultural identity ; Globalization ; Portuguese-speaking
Publicat a: Analisi : quaderns de comunicacio i cultura, n. 19 (1996) , p. 123-134, ISSN 0211-2175

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Analisi/article/view/14913


12 p, 97.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Anàlisi

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2016-06-12



   Favorit i Compartir