Clima motivacional en Educación Física : concordancia entre las percepciones de los alumnos y las de sus profesores
Gutiérrez, Melchor (Universidad de Castilla-La Mancha)
Ruiz Pérez, Luis Miguel (Universidad de Castilla-La Mancha)
López, Esther (Universitat de València)
Títol variant: |
Motivational climate in physical education : correlates between students' and their teachers' perceptions |
Data: |
2011 |
Resum: |
This study compares students' and teachers' perceptions of motivational climate in Spanish physical education classes. The participants -2189 students ages 13 to 17 and 94 teachers- completed a Spanish translation of the survey entitled l'echelle de perception du climat motivational (EPCM). A first- and second-order confirmatory factor analysis (CFA) reported support for the original factor structure. An analysis of the agreement between students' and teachers' perceptions of the motivational climate in class showed that they only coincided in the Pursuit of Comparison by students factor. On the other hand, the differential analyses showed that students perceived a higher Performance Climate, whereas the teachers perceived a higher Mastery Climate in physical education classes. The implications for physical education teachers are discussed. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria. |
Llengua: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Learning environment ;
Motivational climate ;
Obligatory secondary education |
Publicat a: |
Revista de psicología del deporte, Vol. 20, Núm. 2 ( 2011) , p. 321-335, ISSN 1988-5636 |
El registre apareix a les col·leccions:
Articles >
Articles publicats >
Revista de psicología del deporteArticles >
Articles de recerca
Registre creat el 2011-12-12, darrera modificació el 2023-01-21